عصر خودرو

خواجه نصیر مطرح کرد؛

٤ اقدام توسعه ای بورس کالا در سال ٩٥

عصر بازار- مدیرعامل تامین سرمایه آرمان معتقد است، بورس کالای ایران طی سال ٩٥ در چهار حوزه کشاورزی، ابزارهای مالی، تامین مالی صنایع و همچنین تعامل و اقدامات اصلاحی در بخش پتروشیمی عملکرد قابل قبولی داشته است.

٤ اقدام توسعه ای بورس کالا در سال ٩٥
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمود رضا خواجه نصیر، مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به عملکرد بورس کالای ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی، بهترین نمره بورس کالا در کارنامه سال ٩٥ بورس کالا بود به طوریکه می توان گفت که در این حوزه اقدامات مهم و موفقی اجرایی شد.

    وی با بیان اینکه بورس کالا فعالیت های زیادی را جهت بهبود بخشیدن روند معاملات در این حوزه انجام داد، افزود: بورس کالا علاوه بر فراهم کردن شرایط پرداخت مطالبات گندمکاران از طریق انتشار اوراق سلف موازی که بزرگترین تامین مالی برای بخش کشاورزی بود، زمینه ورود کالاهایی مانند زعفران و پسته به بورس را فراهم کرد و همچنین در جایگزین کردن قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی به عنوان طرحی ملی اقدامات شایسته ای انجام داد.

    خواجه نصیر اظهار داشت: سال ٩٥ سرانجام قراردادهای اختیار معامله در بازار سرمایه راه اندازی شد که معاملات آپشن سکه طلا با حجم قابل قبولی در بورس کالا انجام می شود و این امر، اتفاقی بزرگ و مثبت برای بازار سرمایه ایران به شمار می رود.

    وی در خصوص تامین مالی صنایع از طریق انتشار اوراق سلف موازی گفت: طی سال گذشته در حوزه پتروشیمی، کشاورزی و صنعتی شاهد تامین مالی از بورس کالا بودیم البته حجم تامین مالی با استفاده از ابزارهای مالی، ظرفیت های بیشتری دارد و باید زمینه رشد آن در بازار سرمایه فراهم شود.

    مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به بازار محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: بورس کالا طی سال ٩٥ اقدامات اصلاحی مناسبی در بخش معاملات محصولات پتروشیمی انجام داد به طوریکه جایگاه پتروشیمی ها در این بورس بیش از گذشته مستحکم شد و آمارهای این بخش از رشد بی سابقه حجم و ارزش معاملات این حوزه حکایت دارد.

    خواجه نصیر در خصوص الزامات قانونی و بسترهایی که برای رشد بورس کالا جهت ایفای نقش بهتر در اقتصاد کشور باید فراهم شود، گفت: در حال حاضر کمبودی از لحاظ الزامات قانونی وجود ندارد و چارچوب های قانونی مناسبی پشتوانه بورس کالا است، اما نکته حائز اهمیت، اجرایی کردن و الزام به اجرای آن قوانین است.

    وی در پایان با پیش بینی ادامه رونق معاملات محصولات مختلف در بورس کالا طی سال ٩٦، تصریح کرد: بورس کالا جزء بورس هایی است که با حاشیه کم و براساس اهداف و چشم انداز ترسیم شده اش در حال فعالیت بوده و همین امر باعث شده تا شاهد رشد مناسب بخش فیزیکی و مالی این بورس باشیم.

    برچسب ها