عصر خودرو

۸ دیدار موفق روحانی و پوتین نشانه روند رو به اوج روابط است

عصر بازار- ایگور کوروتچنکو عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: حسن روحانی و ولادیمیر پوتین تاکنون هشت دیدار موفق داشته اند و برنامه برگزاری نهمین مذاکرات در مسکو نیز نشانه روند رو به اوج روابط است.

۸ دیدار موفق روحانی و پوتین نشانه روند رو به اوج روابط است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کوروتچنکو سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی امروز (شنبه) افزود: روسیه، ایران را شریک مهم و راهبردی خود در منطقه می داند و روابط دو کشور بر این اساس بنا شده است.
    عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: مسکو برای توسعه روابط و همکاری ها با تهران در عرصه های مهمی مانند سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، صنعتی و انرژی تلاش می کند.
    وی افزود: ایران نقش کارآمدی در مساله سوریه و مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه دارد و با روسیه همکاری نزدیکی انجام می دهد.
    کوروتچنکو که از کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی برجسته روسیه است، همچنین خاطرنشان کرد: در مذاکرات روسای جمهوری ایران و روسیه مجموعه مسائل مربوط به همکاری های دو کشور مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد که شامل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم بین المللی نیز می شود.
    مقام روس در بخش دیگری از مصاحبه با ایرنا، ضمن اشاره به پیشینه و تداوم تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انزوای ایران و متهم کردن به نقض برجام، تاکید کرد که مسکو از اقدام های جدید ضدایرانی از جمله تحریم های احتمالی حمایت نمی کند.
    وی افزود: هیچ گونه وعده ای برای متقاعد کردن روسیه برای دوری از ایران و کاهش روابط دوجانبه با تهران موثر نخواهد بود.
    کوروتچنکو گفت: روسیه، ایران را شریک نزدیک و دوست خود می داند و کاهش همکاری ها را با وعده های برخی کشورها نمی پذیرد.
    وی همچنین اظهار کرد: برخی نیروهای سیاسی لیبرال برای کاهش روابط روسیه و ایران تلاش می کنند، اما باید همکاری های تهران و مسکو به ویژه در عرصه های اقتصادی، دفاعی و هوافضا گسترش یابد.
    مقام روس افزود: روسیه آمادگی دارد، سامانه ناوبری هوایی ایران را توسعه دهد و همچنین هواپیماهای مسافربری پیشرفته به تهران بدهد.
    وی همچنین گفت: ایران که باید پوشش پدافند هوایی خود را توسعه دهد، چندی پیش سامانه های اس-300 روسی را آزمایش کرد و عملکرد آن را عالی ارزیابی کرد.
    عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: اما، ایران نباید در اس-300 متوقف شود و ضرورت دارد، پوشش پدافندی خود را با خرید سامانه هایی همچون بوک توسعه داده و چند لایه کند.
    مقام روس در پایان نیز بر آمادگی مسکو برای عرضه تسلیحات دفاعی به تهران و توسعه همکاری های فنی-نظامی تاکید کرد.
    پوتین و روحانی تاکنون شش بار در جریان نشست های بین المللی خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرده اند ودو مذاکره نیزدر تهران و شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه برگزار شده است.

    برچسب ها