عصر خودرو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

پتروشیمی کردستان ظهر امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: پتروشیمی کردستان پس از فراز و فرودهای بسیار و گذراندن موفقیت آمیز مرحله پیش راه اندازی، در سفر امروز رئیس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود.

پتروشیمی کردستان ظهر امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد دره وزمی اظهار کرد: پتروشیمی کردستان بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در کردستان به شمار می‌رود که می‌تواند در صنعتی شدن و اشتغال جویندگان کار در کردستان نقش پر رنگی را ایفا کند.

    وی با اشاره به ظرفیت تولید 300 هزار تُن پلی اتیلن سبک در سال در این کارخانه، افزود: مساحت زمین این پروژه 129 هکتار است که بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است. این پروژه در سال 1383 کلنگ زنی شده و بیش از 80 درصد منابع مالی آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

    وی افزود: یکی از خصوصیات بارز پتروشیمی کردستان، امکان ایجاد صنایع پائین دستی برای ایجاد اشتغال بیشتر و ارزش افزوده است.

    دره وزمی به تاسیس شهرک پائین دستی پتروشیمی کردستان در بهمن ماه 1394 اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران پتروشیمی در حال اخذ جواز تاسیس برای سرمایه گذاری و احداث تولید پالت و دیگر صنایع پائین دستی هستند.

    وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در سنندج و در زمین‌های روستای سرنجیانه و با 14 هزار و 140 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی آماده بهره برداری شده است که در سفر دوم دکتر روحانی به کردستان افتتاح می‌شود.

    پیش بینی شده است، در سفر رئیس جمهور به کردستان پنج پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش 2128 میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح و برای1884 نفر در کردستان بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.

    پیش از این استاندار کردستان از سفر رییس جمهور برای افتتاح و بهره برداری بیش از 2750 میلیارد تومان طرح و پروژه در بخش‌های اقتصادی و عمرانی در روز شنبه(پنجم فروردین ماه) خبر داده بود.

    عبدالمحمد زاهدی با اعلام اینکه رئیس جمهور، پنجم فروردین ماه همزمان با سفر به استان چندین پروژه بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمران به ارزش بیش از 2750 میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رساند، افزوده بود: از محل افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از 6000 نفر از جوانان جویای کار در کردستان ایجاد اشتغال می‌شود.

    وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جان تازه‌ای در کالبد جاده‌های اصلی و روستایی کردستان دمیده شده است، اظهار کرد: بخشی از کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه به طول 18 کیلومتر، 30 کیلومتر راه روستایی در سطح استان به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان و 1900واحد مسکن مهر با 104 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری خواهد رسید.

    استاندار، همچنین احداث 1100  ایستگاه دیجیتال روستایی با 20 شبکه به ارزش 10 میلیارد تومان را هدیه دولت به روستاییان برای دریافت صدا و تصویر با کیفیت رسانه ملی دانست و ادامه داد: فاز اول شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه که برای آن رقمی در حدود 11 میلیارد تومان صرف شده است به دست بهره برداران سپرده می‌شود و از این محل بطور مستقیم برای 380 نفر شغل ایجاد می‌شود.

    وی همچنین دیگر طرح‌های مورد بهره برداری در سفر روحانی به کردستان را مربوط به بخش آب و انرژی اعلام و از افتتاح تصفیه خانه شهر سریش آباد با 6.5 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی هشت نفر ذکر کرد و افزود: احداث دو پست 63 کیلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و توسعه و افزایش پست‌های برق روستای نگل و شهر مریوان جمعا به ارزش حدود 19 میلیارد از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

    زاهدی افزود: در این سفر آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز با اعتبار بیش از 17 میلیارد تومان و اشتغال 3000 نفر در برخورداری از مزایای آن، ساختمان شبکه آبیاری و زهکسی زیویه و آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس با اشتغالزایی 455 نفر با صرف هزینه‌ای بیش از 64 میلیارد تومان هم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    این مقام عالی دولت در استان کردستان، افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی را شاه بیت سفر رییس جمهور به کردستان دانست و اضافه کرد: در سفر دکتر روحانی، پتروشیمی کردستان با بیش از 1400 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 700 نفر در مدار تولید قرار می‌گیرد.

    وی همچنین افتتاح کارخانه لاستیک بارز با اعتبار  627 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 960 نفر را از دیگر طرح‌های قابل توجه در استان دانست و گفت: در این سفر پرخیر و برکت تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء به بهره برداری خواهند رسید.

    زاهدی اضافه کرد: برای این تعداد طرح و پروژه بیش از 97 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای 224 نفر از جوانان جویای کار کردستانی شغل ایجاد شده است.

    برچسب ها