عصر خودرو

تحلیلگر روس:

ایران تا حضور در سازمان تجارت جهانی باید تولید ملی را تقویت کند

عصر بازار- معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: ایران باید تا زمان عضویت در سازمان تجارت جهانی، افزایش تولید ملی و کیفیت را همسان پیشرفته ترین کشورها در دستور کار قرار دهد تا توان رقابت را در بازار جهانی پیدا کند.

ایران تا حضور در سازمان تجارت جهانی باید تولید ملی را تقویت کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آلکساندر کوزنتسف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: بدون حمایت از تولیدات ملی و ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل، هیچ کشوری به پیشرفت های اقتصادی دست نمی یابد.
    وی با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات اقتصادی یک کشور از ترویج مصرف کالاهای وارداتی و لوکس گرایی پدید می آید، افزود: به همین دلیل در برنامه ریزی ها باید گسترش تولیدات ملی، بهبود و ارتقای سطح کیفی کالاهای ساخت داخل در اولویت قرار گیرد.
    کوزنتسف با سابقه استادی آکادمی علوم اقتصادی و خدمات دولتی ریاست جمهوری روسیه، تاکید می کند که دولت در مبحث خودکفایی و گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل نقش اصلی را دارد.
    مقام روس خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت در برنامه ریزی های خود باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در اولویت قرار دهد.
    وی ادامه داد: این گونه حمایت ها از راههای مختلف از جمله کمک به خرید دستگاهها و تجهیزات برای واحدهای تولیدی با حمایت دولتی و ارائه یارانه ها به تولیدکنندگان داخلی انجام می گیرد.
    کوزنتسف گفت: دولت روسیه در این راستا میلیاردها روبل مصرف می کند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند قدرت رقابت و تولید کالاهای با کیفیت خوب را داشته باشند که اکنون بیشتر در بخش های کشاورزی انجام می گیرد و در عرصه های صنعتی نیز گام هایی برداشته شده است.
    وی خاطر نشان کرد: حمایت های دولتی در روسیه ثمربخش بوده و در سال های اخیر با اجرای برنامه جایگزینی کالاهای وارداتی، هزاران فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی به وجود آمده است.
    کوزنتسف گفت: البته این حمایت ها و پرداخت یارانه ها با توجه به عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی مشکل ساز شده و انتقاد این سازمان از مسکو را در پی داشته است.
    وی ادامه داد: اما ایران هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نیست و بیرون از این نظارت است. دولت می تواند اقدام های گسترده و هدفمندی را برای حمایت از تولیدکنندگان در داخل و ترویج فرهنگ اتکا بر تولیدات ملی بکار گیرد.
    معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: ایران تاکنون توانسته روند سالم سازی و تقویت اقتصاد را ادامه دهد و به همین دلیل در بحران های شدید بین المللی دچار تزلزل نمی شود.
    کوزنتسف در پایان تاکید کرد: براساس موفقیت هایی که ایران تاکنون کسب کرده، باید اقدام های دیگری انجام گیرد، زیرا جمهوری اسلامی پس از اجرای کامل برجام فرصت های فراوانی برای پیشرفت های بیشتر و همگرایی با اقتصاد جهانی دارد.

    برچسب ها