عصر خودرو

شفافیت اقتصاد امری مهم در مبارزه با مفاسد

عصر بازار- عضو کمیسون برنامه و بودجه گفت:: توجه به به کارگیری برخی راهکار‌ها اعم از شفافیت اقتصاد و کوچک شدن دولت امری مهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به شمار می‌رود.

شفافیت اقتصاد امری مهم در مبارزه با مفاسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مبارزه با قاچاق در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است که 20 درصد از درآمد‌های حاصل از کالاهای قاچاق را برای اخذ مشوق‌های صادراتی به تولیدکنندگان در اختیار وزارت صنعت و معدن قرار دهد.

    وی با انتقاد از نبود برنامه خاصر در راستای مبارزه جدی با این پدیده شوم افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مبارزه با این پدیده خانمان سوز و همچنین وجود قوانین کافی باید گفت که آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

    بائوج لاهوتی ادامه داد: قاچاق کالا علاوه بر ضربه مهلک به تولید داخل و اقتصاد کشور سلامت افراد را به مخاطه می‌اندازد چرا که در ورود غیر قانونی محصولات کشاورزی امکان ورود آفات و بیماری‌های جدید که سلامت افراد را تحت شعاع خود قرار دهد، وجود دارد.

    به گفته وی با وجود مرزهای متعدد و نفوذ قاچاقچیان باید عزم و مبارزه جدی در برخورد با متخلفان باید صورت گیرد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شفافیت امری مهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: کوچک شدن دولت و واگذاری اقتصاد به بخش خصوص و نگاه به کاهش واردات و افزایش صادرات امری مهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به شمار می‌رود.

    برچسب ها