عصر خودرو

کارشناس بازار فلزات مطرح کرد:

خروج محصولات از بورس کالا خلاف قانون است

عصر بازار: در حال حاضر هیچ بازار منسجم و قدرتمندی به اندازه بورس کالا وجود ندارد و از دست دادن این بازار نه تنها نکته مثبتی ندارد که سراسر منفی است.

خروج محصولات از بورس کالا خلاف قانون است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کارشناس بازار فلزات ادعا در خصوص خروج محصولات  از بورس کالا را خلاف قانون برشمرد و اعلام کرد: خروج محصولات پتروشیمی از بورس بیشتر جنبه لجبازی دارد تا وجه مطالعه فنی و صرفه اقتصادی.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ حسین بابالو، کارشناس اقتصادی در خصوص خروج محصولات از بورس کالا  با بیان اینکه این ادعا غیرقانونی است گفت: تمام کارگروه‌ها اعم از تنظیم بازار، هدفمندی و ... آن را رد کرده‌اند و همواره  این کارگروه‌ها بر عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالا تاکید دارند و خروج آنها از بورس خلاف قانون است.
    وی افزود: باید دید در این بین منافع چه کسانی تامین می‌شود که این موضوع را عنوان می‌کنند. به گفته بابالو در تمام دنیا بورس‌های کالایی در حال رونق و رشد هستند و این اتفاق به هیچ وجه نمی تواند مثبت باشد.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر خریداران و فروشندگان در بورس کالا به بلوغ نسبی رسیده‌اند گفت: با نگاه به معاملات و تشریح آنها این دو گروه نبض بازار را به دست می‌آورند و این نشان از شفاف بودن این بازار دارد.
    به گفته این کارشناس اقتصادی فروشنده با شفافیت در قیمت فروش، دریافت نقدی و بهره‌گیری از معافیت مالیاتی شرایط خوبی در بورس کالا دارد و در مقابل؛ خریداران نیز با شفافیت در معاملات، کاهش هزینه معامله و ارتباط شفاف با فروشنده روند مطلوبی دارند.
    وی تکرار این موضوع و رد هرباره آن را تحت لابی برخی شرکت‌های پتروشیمی دانست و گفت: برخی از این شرکت‌ها به واسطه محدود شدن صادرات خود و پایین آمدن حجم تولیداتشان و اینکه قیمت این محصولات رشدی نداشته در طرح این مساله دخیل هستند و خروج محصولات پتروشیمی از بورس بیشتر جنبه لجبازی دارد تا وجه مطالعه فنی و صرفه اقتصادی.

    برچسب ها