عصر خودرو

فاضلی:

اتاق اصناف همه توان خود را برای تحقق هدفگذاری سال ۹۶ به کار می بندد

عصر بازار- رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: تمام توان خود را برای تحقق هدف گذاری مقام معظم رهبری در سال ۹۶ با سرفصل «اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال» بکار خواهیم بست.

اتاق اصناف همه توان خود را برای تحقق هدفگذاری سال ۹۶ به کار می بندد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق اصناف ایران، «علی فاضلی» افزود: اتاق ، برنامه راهبردی «توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم» را در سال جاری بر همین مبنا تنظیم کرده است.
    به گفته وی، اتاق اصناف تلاش می کند، از یکسو با بازگرداندن بنگاههای کوچک اقتصادی به عرصه تولید باکیفیت و از سوی دیگر، جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذائقه مردم را در حوزه بازار و بنگاههای کوچک مورد توجه قرار دهد.
    وی برنامه های ویژه و عملیاتی در سرفصل های آموزش، برندسازی و تجمیع واحدهای کوچک تحت یک برند، جذب سرمایه های خارجی، زمینه سازی برای تولید مشترک بنگاههای کوچک داخلی و خارجی، شناسایی و حذف قوانین مخل کسب و کار با هدف تسهیل فعالیت بنگاههای صنفی و ایجاد انگیزه برای واحدهای جدید را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
    رییس اتاق اصناف ایران افزود: بررسی مکانی و تحلیل فضایی واحدهای صنفی، اصلاح قانون نظام صنفی و قوانین موضوع کسب و کارهای صنفی متناسب با فضای اقتصادی جهان، شناسایی بازارهای مصرف کالاهای بنگاههای اقتصادی کوچک ایران در منطقه و جهان، برگزاری نمایشگاههای تخصصی تولیدات ایرانی، پژوهش و مطالعه دقیق نقاط قوت و ضعف بازار ایران و مناطق هدف را ادامه برنامه های اتاق در سال جاری برشمرد.
    فاضلی افزود: تطبیق و استانداردسازی محصولات صنفی با نیاز صنایع بزرگ با هدف کاهش وابستگی تولیدات کشور به واردات، استاندارد سازی محصولات صنفی با ذائقه و شان مصرف کننده ایرانی، ترویج مصرف کالای داخلی و بازنگری در شیوه های سنتی تجارت و کمک به انطباق بیشتر فعالان صنفی با شیوه های نوین تجارت، از دیگر برنامه های اتاق اصناف در سال 96 و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
    وی ادامه داد: مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی اتاق، مرکز رتبه بندی و رقابت پذیری اصناف، دفتر تسهیل کسب و کارهای نوین، دفتر سلامت، نهاد داوری و بنیاد فرهنگی اصناف ایران مجموعه ای هدفمند و متصل به هم هستند که در اتاق ایجاد شده و اهداف و وظایف را دنبال می کنند.
    وی تصریح کرد: اتاق قصد دارد با ابتکارهای نهادی و ایجاد شیوه های ساماندهی مبتنی بر نظم خصوصی در جامعه صنفی، در جهت کاهش هزینه مبادلات، بهبود رفتار عوامل اقتصادی و افزایش همکاری های غیربازاری واحدهای صنفی گام بردارد تا از این طریق ضمن تسهیل و گسترش فعالیت صنفی،اهداف اقتصاد مقاومتی رادررابطه با بازارداخلی وکمک به اشتغال و تولید محقق سازد.
    به گفته فاضلی، در سال گذشته بیش از 200 هزار بنگاه اقتصادی تاسیس شد که نشانه ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک است.
    رییس اتاق اصناف ایران، حفظ ثبات کسب و کار، تسهیل شرایط ورود به بازار کار، ورود به بازار کسب و کار نوین و مجازی را از ضرورت های امروز فعالیت بنگاههای کوچک اقتصادی عنوان کرد و افزود: برنامه های میان مدت اتاق در این حوزه امسال به ثمر خواهد نشست.
    وی تاکید کرد: ضروری است، سیاست های پولی و بانکی به جای حمایت از فعالیت دلالی های مضر به سمت ارایه تسهیلات برای فعالیت های مولد و اشتغالزا هدایت شود تا با حمایت سیستم بانکی، شاهد رشد تولید و اشتغال پایدار باشیم.
    فاضلی ادامه داد: برای رفع موانع تولید، افزایش اشتغال در کشور و بهبود فضای کسب و کار پیشنهاد و برنامه داریم که امید است با همکاری مرکز پژوهش های مجلس این برنامه ها در کمیسیون های تخصصی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها