عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی;

چالش‌های جدی تا دو هفته آینده

عصر بازار- مطابق پیشبینی قبلی بازارها با دقت مناسبی اهداف گفته شده را دنبال کردند و از این هفته تا دو هفته آینده برای برخی بازارها چالش‌های جدی وجود خواهد داشت که در رسیدن به اهدافی که در تحلیلهایآنها خواهد آمد، دچار نقصان و قوت زیادی خواهند شد.

چالش‌های جدی تا دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، با توجه به این وضعیت، ریسک نسبی ورود به موقعیتهای گفته شده کمی بالاتر از حد نرمال خواهد شد، بنابراین احتیاط لازم را برای هر بازار در نظر داشته باشید.
    طلا در انتظار یک شوک قیمتی
    طلای جهانی هدف 1257 دلار در هر اونس را قبل از آنکه نزول مناسبی داشته باشد، به خود دید و  باعث ایجادیک نقطه ابهام در صعود اخیر شد. این نقطه مبهم احتمال ریزشهای ناگهانی را در طلا افزایش خواهد داد یا مدت زمان فاز نوسانی بازار را بیشتر از برآوردهای اولیه خواهد کرد. در حال حاضر نوسان بین دو سطح 1242 و 1256 دلار در هر اونس براییک یا دو روز در هفته آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن و به احتمال زیاد در هنگام اعلام آمار بیکاری روز دهم مارس، بازاربا یک شوک غیر منتظره مواجه خواهد شد. اگر چه شواهد فعلی دلالت بر صعود بیشتر دارند،اما رفتار بازار شواهدی از یک نزول تا 1222 دلار  در هر اونس را هم نشان می‌دهند. اتفاقی که اگر رخ دهد، باید منتظر نزول‌های بزرگتر تا 1197 دلار هم باشیم. اکنون بهترین استراتژیتبعیت از نوسانات روزانه است و از دوشنبه آینده می‌توان چشم انداز دورتر را هم بررسی کرد.
    نفت پر هیجان و کم قدرت
    نفت اگر چه توانست یکبار دیگر از سد 54 دلار در هر بشکه عبور کند، ولی هنوز موفق به تثبیت موقعیت خود نشده است. گذشت زمان در زیر ناحیه 54 دلار می‌تواند به شکسته شدن سطوح حمایتی در 52 دلار و رسیدن قیمت به 50.3 دلار در هر بشکه کمک بزرگیکند. بنابراین از دوشنبه این هفته ریسک ورود به موقعیتهای خرید و فروش برابر خواهد شد و ترجیحا فقط نوسانات روزانه را دنبال کنید. تا روز دوشنبه نیزخرید در سطح 53 دلار با امید رسیدن به اهداف 54 و 55 دلار هنوز کم ریسکتراست.
    داو جونز آرام و پویا در مسیر صعود
    تغییرات قابل ملاحظه‌ای در وضعیت شاخص داو جونز ایجاد نشده و این شاخص به آرامی در حال صعود است. بنابراین همچنان ورود به موقعیتهای خرید از ریسک کمتری برخوردار هستند و اعداد مهم نیز همان اعداد 21 هزار و 100، 22 هزار،20 هزار و 670 و 20 هزار و 470 واحد هستند. برای کم‌شدن ریسک معاملات باز قبلی، حد ضررهای خود را به 20 هزار و 450 واحد منتقل کنید.
    شاخص دلار و تردیدهای ناشی از تصمیمات ترامپ
    شاخص دلار  نیز هنوز موفق به شکست مقاومت 102.3 واحد نشده و تلاش‌هایش برای موفقیت هنوز به نتیجه مناسبی نرسیده است. اما احتمالا طیدو  هفتهآتی وضعیت این شاخص تغییرات اساسی خواهد داشت و به نظر می‌رسد که راه نزول را پیش خواهد گرفت و رسیدن به اهداف اعلام شده قبلی در 100 و 97.3 واحد تسهیل خواهد شد.بهترین استراتژی برای هفته جاری و هفته بعد، پیروی از نوسانات روزانه  است و حد خروج از بازار در بالای 103 واحد قرار دارد.

    برچسب ها