عصر خودرو

مهرزاد منتظری پیش بینی کرد:

افت شاخص تا کجا ؟

عصر بازار: ثابت ماندن نرخ دلار، عدم تغییر نرخ سود بانکی و قیمت نفت ۴۵ دلاری و رکود درقیمت های جهانی ، نمی توان امیدی به افزایش شاخص بورس داشت.

افت شاخص تا کجا ؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار ، مهرزاد منتظری درگفتگوی اختصاصی با همفکران گفت: به اعتقاد من امروز بخش اعظمی از امید بازارسهام ما  به سیاست های پولی و بانکی بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی بستگی دارد.

    به گفته این کارشناس زبده بازار، چنانچه خبر جدیدی ازتعدیل نرخ سود بانکی در جلسه شورای پول و اعتبار که قرار است طی هفته جاری برپا شود،  به گوش نرسد، بازار می تواند بازهم به کاهش و نزول خود ادامه دهد.

    منتظری ادامه می دهد: این هفته قرار است درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری لازم انجام شود که پیش بینی می شود ،اگر تصمیم مناسبی اتخاذ نشود، به عنوان عامل منفی می تواند بر شاخص موثر باشد و بازار را به منفی شدن بیشتر پیش ببرد.

    ازاو پرسیدم ، آیا درصورت تعدیل مناسب نرخ سود بانکی درجلسه شورای پول و اعتبار، می توان شاهد رشد شاخص و خروج بازار از وضعیت کنونی بود، که وی پیش بینی کرد: به نظر نمی رسد چندان افزایش یابد اما حداقل کف بازار بسته می شود و شاخص در همین محدوده باقی می ماند؟

    بازاری که در آن همه فروشنده هستند و بدگمانی بر فضایش حاکم است واعتمادی ندارد ، نیازمند زمان است به همین دلیل می گویم که هرتصمیم خوب در شورای پول و اعتبار  مانند سدی خواهدشد برای سقوط بیشتر شاخص.

    وی تحلیل خود را این طور ادامه می دهد: درغیر این صورت می توان شاهد نزول شاخص به زیر 58 هزار واحد بود ، به عبارتی دیگر با توجه به نرخ دلار کنونی ، بازده بدون ریسک فعلی  و نفت 45 دلار، و عدم کاهش نرخ سود بانکی ، بازار دیگر هیچ امیدی برای رشد نخواهد داشت.

    وی افزود: امیدواریم حداقل یکی از این دلایل روندی معکوس به خود بگیرد تا بازار سهام ما را از وضعیت کنونی کمی نجات دهد.

    برچسب ها