عصر خودرو

قیمت نفت جهانی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز به علت انتظار بازار برای سرنخ‌هایی در مورد میزان اثرگذاری کاهش تولید اوپک برای جذب مازاد عرضه در بازار افزایش یافت.

قیمت نفت جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در حالی که بازار در انتظار سرنخ هایی در مورد میزان اثرگذاری کاهش تولید اوپک برای جذب مازاد عرضه در بازار است، قیمت نفت در ساعات اولیه مبادلات آسیایی اندکی تغییر کرد.

    هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 17 سنت افزایش 51.91 دلار فروخته شد. نفت برنت نیز در مسیر ثبت هفته افزایشی 0.8 درصدی قرار دارد.

    هر بشکه نفت خام آمریکا با 20 سنت افزایش 48.95 دلار معامله شد و در آستانه یک افزایش کوچک هفتگی قرار دارد.

    قیمت نفت هفته گذشته در اثر نگرانی در مورد اینکه کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها، مازاد نفت در بازار با سرعت مورد انتظار را کم نکند، کاهش یافت.

    بانک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: «خالد الفالحف وزیر انرژی عربستان نسبت به حجم بالای ذخایر نفتی جهان همچنان ابراز نگرانی می کند... با این حال، وی تکرار کرد که بازار در حال حاضر در مسیر درستی حرکت می‌کند و عوامل بنیادین بازار بهبود یافته است.»

    وزیر انرژی عربستان روز پنج شنبه گفت: در صورتی که حجم ذخایر نفت همچنان بالا بماند، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام می‌تواند توافق کاهش تولید خود را تمدید کند.

    آمارهای رسمی نشان داد که ذخایر نفت آمریکا، بزرگ‌ترین مشتری نفت جهان، هفته گذشته پس از 9 هفته افزایشی کاهش یافت.

    ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 10 مارس 237 هزار بشکه کاهش یافت، درحالی که تحلیل‌گران انتظار افزایش 3.7 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

    برچسب ها