عصر خودرو

اوپک ناگزیر به تمدید توافق کاهش تولید خواهد بود

عصر بازار- اوپک ناگزیر خواهد شد به منظور تداوم ترمیم قیمت ها، توافق کاهش تولید را تمدید کند، زیرا احیای تولید نفت در کشورهای دیگر ممکن است تلاش های این سازمان برای مهار مازاد عرضه را تضعیف کند.

اوپک ناگزیر به تمدید توافق کاهش تولید خواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان می دهد که اوپک ناگزیر خواهد شد به منظور تداوم ترمیم قیمت ها، توافق کاهش تولید را تمدید کند، زیرا احیای تولید نفت در کشورهای دیگر ممکن است تلاش های این سازمان برای مهار مازاد عرضه را تضعیف کند.

    6 تحلیلگر از 10 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز گفتند، معتقدند اوپک توافق کاهش تولید را پس از ماه ژوئن نیز تمدید خواهد کرد،. دو تحلیلگر نیز گفتند که این سازمان نیاز به تمدید این توافق ندارد و 2 تحلیلگر دیگر گفتند در این باره به جمع بندی ای نرسیده اند.

    هری تچیلینگوئیریان، تحلیلگر بانک بی ان پی پاریبا در این باره گفت: «اگر اوپک واقعا به دنبال کاهش میزان ذخایر نفت جهان است، تمدید توافق کاهش تولید فعلی نیاز خواهد بود.»

    دانیلا کورسینی، تحلیلگر بانک اینتسا پائولو هم گفت: «اگر هدف اصلی اوپک کاهش حجم ذخایر جهانی نفت و رساندن آن به متوسط 5 سال گذشته باشد، اوپک باید کاهش تولید خود را عمیق تر کند و سقف تولید مشخصی برای اعضای مستثنی از توافق کاهش تولید در نظر بگیرد.»

    وی افزود: «کل تولید اوپک در محدوده 32.1 میلیون بشکه در روز قرار خواهد گرفت که بسیار کمتر از 32.5 میلیون بشکه هدف گذاری شده است و این موجب برقراری توازن در بازار سال جاری خواهد شد. اگر هدف اصلی اوپک حفظ قیمت ها در بالای 40 تا 45 دلار است، تمدید اتوماتیک توافق فعلی می تواند کافی باشد.»

    هفته گذشته منابع آگاه گفتند که مقامات ارشد سعودی به شرکت های بزرگ نفتی آمریکا هشدار داده اند که فرض نکنند که اوپک برای خنثی کردن اثر افزایش تولید نفت شیل، حتما توافق کاهش تولید را تمدید خواهد کرد.

    هانس وان کلیف، تحلیلگر بانک ای بی ان آمرو گفت: «ترمیم (تولید نفت شیل) اندکی قوی تر از انتظار اوپک خواهد بود و ممکن است وضعیتی مشابه سال های منتهی به 2015 را رقم بزند.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو