عصر خودرو

شاخص بورس در چه شرایطی بر مدار رونق بازمی‌گردد؟

عصر بازار: بورس تهران در شرایط به استقبال فصل سوم معاملاتی می‌رود که انجماد شاخص‌ها در فصل گرما، سرمایه گذاران را بسیار ناامید کرده است. با این حال در تحلیل‌ها بارقه‌هایی از امید برای بازگشت این روند وجود دارد.

شاخص بورس در چه شرایطی بر مدار رونق بازمی‌گردد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بورس تهران در شرایط به استقبال فصل سوم معاملاتی خود می رود که انجماد شاخص ها در فصل گرما، سرمایه گذاران را بسیار نا امید کرده است. با این حال در تحلیل ها بارقه هایی از امید برای بازگشت این روند وجود دارد.

    با این حال همچنان بازار سرمایه بر مدار زیان قرار دارد و این زیان از ابتدای سال تاکنون به حدود 1.8 درصد رسیده است. درحالیکه امسال انتظار می‌رفت با حصول توافق هسته‌ای بورس با بازدهی مثبت مواجه شود.

    البته این شرایط بورس تهران بی دلیل هم نبوده است . کاهش ارزش فلزات جهانی و نفت از یک طرف و رکود صنایع خودروسازی از طرف دیگر صنایع پیشرو بازار سرمایه در شرایط نامناسبی قرار داده است و انتشار های گزارش های شش ماهه و آمار فروش صنایع نیز این بحران ها را تایید می کند.

    حال با اوصاف این شرایط می توان امیدی برای بورس تهران متصور بود یا خیر که در ادامه با ارائه تحلیل تکنیکالی از شاخص به این موضوع پرداخته می شود.

    در نمودار بالا ما ما شاهد روند نزول شدید شکل گرفته پس از دی ماه 92 هستیم. این روند به کف خود در دامنه فیبوناچی خود رسیده است. که اندیکاتور rsi که نشان از قدرت خریداران و فروشندگان است به پایان ترین حد خود رسیده و در حال بازگشت است.(فلش قرمز رنگ)

    بر اساس این گزارش، این روند فیبوناچی و اندیکاتور نشان دهنده قوی باز گشت شاخص است. با اینحال رگرسیون روند شاخص که با خط قرمز مشخص شده است نشان از این موضوع است که بورس در روند نزولی قرار دارد. شاخص در رگرسیون ترسیم شده دقیقا بر خط رگرسیون قرار داشته و این رگرسیون نیز بر دامنه فیبوناچی منطبق شده است. در این حالت نیز بورس تهران امید صعود دارد.

    با این حال می توان گفت در صورت شکست این روند بورس تهران تا 52 هزار واحد نزول خواهد داشت که این موضوع بعید به نظر می رسد. در صورت که روند صعودی شکل بگیرد شاخص تا حدود 68 هزار واحد صعود خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها