عصر خودرو

کارشناس انرژی:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال آینده روشن می شود

عصر بازار- سیم بر گفت: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ۳ یا ۶ ماهه اول سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال آینده روشن می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید سیم بر کارشناس انرژی درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت:با توجه به اینکه سال رو به اتمام هست،وعده ارائه شده مبنی بر راه اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال 95 هنوز محقق نشده است.

    وی ادامه داد:به نظر می رسداگر فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری برسد،ظرفیت پالایش شده بنزین مقدار زیادی از نیازها را برطرف می کند و واردات بسیار کاهش یابد، ولی این فاز نیاز کشور را در خصوص واردات بنزین به طورکامل رفع نخواهد کرد.

    سیم بر تاکید کرد:چراکه با انواع مختلفی از نیازهای بنزین از سوپرگرفته تا معمولی و با درجات اکتان متفاوت ، روبرو هستیم و فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس قادر به تامین تمامی موارد فوق نخواهد بود.

    این کارشناس انرژی تصریح کرد:احتمالا حداقل در سه ماهه  و حداکثر تا 6 ماهه اول سال آینده فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری برسد.

    وی بیان داشت:بنابراین با به بهره برداری رسیدن  فازهای 2 و 3 پالایشگاه ستاره خلیج فارس ،نیاز کشور به واردات بنزین رفع خواهد کرد،البته این موضوعی در شرایطی تداوم داشته و اثرگذار خواهد بود که دوباره نیازها  چندین برابر نشود،چراکه با افزایش تعداد خودروها و.....مصرف بیشتر شده و ممکن است همچنان نیاز به واردات داشته باشیم.

    سیم بر در پایان گفت:بهرحال پالایشگاه ستاره خلیج فارس ممکن است با میزان مصرف سالهای 94 و 95  بتواند نیازهای بنزین داخل را برطرف کند اما این موضوع حتمی نیست.

    برچسب ها