عصر خودرو

آمادگی بورس قطر برای عرضه های اولیه جدید

عصر بازار- یک شرکت زنجیره ای خانوادگی، دومین شرکتی خواهد بود که سهام خود را در بورس قطر به صورت عرضه اولیه ارائه می کند.

آمادگی بورس قطر برای عرضه های اولیه جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در حاشیه نشست عرضه اولیه که در روز گذشته در دوبی برگزار شد، مباحثی در خصوص مراحل نهایی ثبت عرضه اولیه سهام این شرکت زنجیره ای بیان شد .

    رشید آل منصوری، مدیر اجرایی بورس قطر در این خصوص اظهار داشت: مراحل نهایی عرضه اولیه این شرکت در حال تکمیل است و به نظر می رسد عرضه اولیه سهام این شرکت در ماه آپریل به سرانجام برسد.

    این در حالی است که، این مقام مسئول در خصوص جزئیات این عرضه و مبلغ آن سخنی نگفت.

    این عرضه اولیه به دنبال عرضه اولیه شرکت هلدینگ IHG در ژانویه پدید آمد که 60 در حدود درصد از سهام شرکت را به عنوان نخستین عرضه اولیه سال 2014 به سرانجام رساند.

    سهام این شرکت هلدینگ بین سهامداران مقیم قطر عرضه شد که توانست در حدود 5.3 میلیون قطری تأمین مالی کند.

    آل منصوری در خصوص این عرضه ادامه داد: با شرکت های خانوادگی زیادی به منظور عرضه اولیه سهام جلسه داشته ایم اما هنوز این شرکت ها در مراحل ابتدایی عرضه هستند .

    بر این اساس، آل منصوری در خصوص جزئیات و برنامه های بورس قطر، برای عرضه های اولیه و دلایل کاهش میزان عرضه در سال 2014 میلادی اطلاعاتی ارائه نداد.

    تغییر قیمت و نوسان قیمت نفت تا پایان سال 2016 میلادی و افزایش میزان پروژه های داخلی در قطر موجب افزایش تمایل شرکت های برای عرضه اولیه سهام شده است .

    آل منصوری در خصوص پذیرش دو صندوق ETF نیز تا پایان ماه ژوئن در این بورس خبر داد.

    آل منصور در این خصوص گفت : دو صندوق قابل معامله تا پایان نیمه اول سال میلادی در بورس قطر عرضه خواهند شد که یکی صندوق مبتنی بر شریعت و دیگری صندوق قراردادی خواهد بود .

    وی در خصوص عرضه اولیه سهام بورس قطر نیز اظهار داشت: در انتظار مجوز سهامداران عمده برای عرضه اولیه سهام بورس قطر نیز هستیم و در سال جاری این بازار به سهامی عام تبدیل خواهد شد .

    وی در این خصوص ادامه داد: سهامی عام شدن بورس قطر یک تصمیمی استراتژیک است و هیچ فشاری بر روی ما نیست.

    این در حالی است که، تاریخ دقیقی برای عرضه اولیه سهام این بورس هنوز اعلام نشده است .

    بورس قطر در واقع تحت مالکیت هلدینگ قطر، بازوی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و نهاد نظارتی و سرمایه گذاری قطر است.

    بر این اساس در سال 2013 میلادی هلدینگ قطر 12 درصد از سهام بورس یورونکست نیویورک را خریداری کرد .

    برچسب ها