عصر خودرو

وزیر نفت در شهرستان مهران:

توسعه میدان نفتی مشترک آذر ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد

عصر بازار- وزیر نفت گفت: توسعه میدان نفتی مشترک آذر ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

توسعه میدان نفتی مشترک آذر ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از میدان نفتی مشترک آذر در شهرستان مرزی مهران اظهار داشت: توجه به مناطق نفتی و گازی استان ایلام و توسعه این مناطق سبب توسعه استان و همچنین رسیدن به ثروت و رونق اقتصادی می‌شود.

    وی با بیان اینکه افزایش زنجیره تولید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در وزارت نفت است، افزود: این امر برای تحقق سیاست‌های اقتصادهای مقاومتی بسیار اهمیت دارد.

    وزیر نفت خاطرنشان کرد: در استان ایلام منابع و ظرفیت‌های بالایی از نفت و گاز وجود دارد و تلاش می‌شود که از این منابع به خوبی بهره‌برداری و استفاده شود.

    وی با بیان اینکه در ابتدای برداشت از میدان نفتی مشترک آذر در مهران روزانه 15 هزار بشکه برداشت می‌شود، افزود: در صورتی که میزان برداشت از این میدان به 40 میلیون بشکه برسد برای کشور 12 میلیارد دلار ارز آوری خواهد داشت.

    زنگنه خاطرنشان کرد: با توسعه میدان نفتی آذر میزان نفت موجود در میدان به چهار میلیارد بشکه افزایش پیدا می‌کند که بیش از 16 درصد آن قابل استحصال است.

    وی افزود: با آغاز برداشت از میدان نفتی مشترک آذر استان ایلام در زمینه‌های مختلف اشتغال متحول می‌شود و برای هر دکل نفتی 200 نفر به‌کارگیری می‌شوند.

    برچسب ها