عصر خودرو

از ماه جاری میلادی کلید می‌خورد؛

تلاش عربستان برای جبران کسری بودجه

عرضه صکوک توسط۳بانک بین‌المللی

عصر بازار- منابع مطلع اعلام کردند دولت عربستان با سه بانک بزرگ اروپایی و آمریکایی توافق کرده است تا از طریق آنها اوراق قرضه اسلامی عرضه کند.

تلاش عربستان برای جبران کسری بودجه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، براساس این توافق، سه بانک سی تی گروپ، HSBC و جی پی مورگان مأمور فروش اوراق قرضه اسلامی صکوک سعودی به دلار خواهند بود.

    این منابع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کرده اند که دو بانک دویچه بانک آلمان و بی ان پی پاریباس فرانسه نیز مسئولیت مدیریت فروش این اوراق را بر عهده خواهند داشت.

    احتمالا طی ماه جاری این اوراق صکوک اسلامی از سوی سعودها عرضه خواهد شد.

    عربستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان، قصد دارد تا از منبع عرضه اوراق قرضه صکوک اسلامی در داخل و خارج از این کشور بخشی از کسری بودجه خود را تأمین کند.

    عربستان طی سال جاری با کسری بودجه 198 میلیارد ریال سعودی معادل 53 میلیارد دلار روبرو است که معادل 7.7 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور است.

    محمد التویجیری، دبیر کمیته مالی دادگاه سلطنتی عربستان، ماه دسامبر اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا طی سال جاری 10 تا 15 میلیارد دلار از عرضه اوراق در بازار بین الملل و 70 میلیارد ریال سعودی نیز از عرضه اوراق در بازار داخلی این کشور تأمین مالی کند.

    برچسب ها