عصر خودرو

نماینده تجاری روسیه در ایران:

احتمال توافق برای تجارت آزاد بین ایران و روسیه در سفر روحانی به روسیه

برداشتن تعرفه گمرکی به باید دوجانبه باشد

عصر بازار- در طی دیدار حسن روحانی از مسکو در ماه مارس، احتمال امضای تفاهمنامه‌های تجاری در خصوص وردات محصولات صنعتی از روسیه و صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و همچنین گفتگو در مورد منطقه آزاد تجاری وجود دارد.

احتمال توافق برای تجارت آزاد بین ایران و روسیه در سفر روحانی به روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، آندری لوگانسکی نماینده تجاری روسیه در ایران گفت: در زمینه تجارت خارجی، صادرات محصولات صنعتی به ایران و افزایش واردات مواد غذایی از ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت. همچنین مذاکراتی در مورد منطقه آزاد تجاری نیز انجام خواهد شد.

    لوگانسکی افزود مسئله اصلی منطقه آزاد تجاری، لیست محصولاتی است که ایران به روسیه صادر خواهد کرد و ما بدون پرداخت گمرکی به ایران صادر خواهیم کرد. ایران باید درک کند که این راه دوطرفه است، به طور مثال ایران قصد دارد صادرات میوه و سبزیجات را به روسیه آغاز کند، اما طرف روس نگران این است که در صورت واردات بدون گمرک، برای تولید کننده گان داخلی یک رقیب ایجاد شود.
    ایران نیز اگر اجازه واردات محصولات صنعتی را دهد، ما نیز به یک رقیب برای تولید کنندگان داخلی آنها خواهیم بود. به عنوان نمونه خودروی "لادا" ارزانتر و رقیب خودروهای داخلی ایران است.

    برچسب ها