عصر خودرو

تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک تجارت امضا شد

عصر بازار- تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک تجارت به منظور پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک به امضای مدیران عامل بانک تجارت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک رسید.

تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک تجارت امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، موضوع تفاهم‌نام صدور ضمانت نامه به نفع بانک تجارت جهت پوشش بخشی از وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است.

    بر اساس این تفاهم نامه، بانک تجارت در صورت تقاضای افراد مشمول و پس از اعتبار سنجی، نسبت به معرفی متقاضیان به صندوق جهت استفاده از ضمانت نامه اعتباری صندوق اقدام می کند.

    سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال است که 70 درصد تسهیلات و سود را پوشش می دهد.

    همچنین میزان پوشش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد تسهیلات و سود را شامل می شود.

    در این تفاهم نامه، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده در صورت عدم بازپرداخت بدهی از سوی گیرنده تسهیلات (صنایع کوچک) مبلغ ضمانت‌نامه را به بانک پرداخت کند.

    همچنین مقرر شد بانک تجارت این تفاهم نامه را به همه شعب تابعه خود در سراسر کشور اطلاع رسانی کند.

    بر اساس قوانین موجود، صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می شود که تعداد پرسنل در آنها طبق مجوز های صادر شده زیر 50 نفر باشد و بر این اساس، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می تواند برای این واحدهای صنعتی انواع ضمانت نامه‌ها را (اعتباری و پیمانکاری) صادر کند.

    صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیشتر بانک ها و مؤسسات مالی کشور تفاهم نامه منعقد کرده است تا صاحبان صنایع کوچک بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

    برچسب ها