عصر خودرو

وزیر نیرو:

سال آینده ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو در کشور اضافه می شود

عصر بازار- وزیر نیرو در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه نیروگاه بادی کهک تاکستان گفت: با حمایت های دولت و مشارکت بخش خصوصی در سال آینده ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو و تجدید پذیر کشور افزوده خواهد شد.

سال آینده ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو در کشور اضافه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه نیروگاه بادی کهک در شهرستان تاکستان استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: دولت حمایت های قابل توجهی را به منظور تقویت بخش خصوصی برای افزایش تولید انرژی های نو در کشور در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان به موضوع خرید تضمینی برق اشاره کرد.
    وی اضافه کرد: در حالی که قیمت فروش برق در هرکیلو وات ساعت 660 ریال است، برق تولید شده از نیروگاه های خورشیدی و بادی را دولت به مدت 20 سال به قیمت سه هزار و 750 ریال در هر کیلووات ساعت خریداری می کند.
    چیت چیان با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت بالایی برای تولید انرژی های نو برخوردار است که برای بهره برداری در این زمینه برنامه ریزی های خوبی در وزارت نیرو صورت گرفته است، در ادامه اظهار امیدواری کرد با حمایت های دولت در سال های آتی بتوان در کشور سالیانه شاهد راه اندازی یک هزار مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر بود.
    وزیر نیرو با بیان اینکه در سال گذشته 16 مگاوات برق در کشور به ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر اضافه شد ،اظهار کرد: با این وجود از سال جاری شاهد رشد شتابان و فزاینده تولید انرژی از خورشید و باد در کشور بوده ایم.
    وی در ادامه به بهره برداری از طرح توسعه نیروگاه بادی کهک در استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های ممتاز مربوط به این نیروگاه ساخت بیشتر تجهیزات مربوط به آن توسط صنایع داخلی است.
    وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وجود بحران کم آبی در کشور، گفت: امسال بارش های خوبی را در کشور شاهد بوده ایم اما میهن ما در اقلیم خشکی قرار دارد و باید همیشه صرفه جویی در مصرف آب را مورد توجه جدی قرار دهیم.
    وی با بیان اینکه در سال جاری قرار بود شاهد بهره برداری و آبگیری از 14 سد در حال ساخت در کشور باشیم، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و همت مضاعف در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، 15 سد در کشور بهره برداری شده است.
    وزیر نیرو در پایان گفت: سدهای به بهره برداری رسیده قادر هستند، 2.7 میلیارد متر مکعب آب کشور را تنظیم کرده و در اخیتار مصرف کنندگان قرار دهند.
    در این مراسم، طرح توسعه نیروگاه بادی کهک شهرستان تاکستان از 20 مگاوات به 55 مگاوات مورد بهره برداری قرار گرفت.
    ظرفیت این نیروگاه بادی قرار است تا 100 مگاوات افزایش پیدا کند.
    شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان در غرب استان قزوین و در مسیر وزش بادهای شمالی و تونل بادی منجیل به بوئین زهرا قرار دارد.

    برچسب ها