عصر خودرو

به دلیل رکود اقتصادی؛

تورم مصر به بیشترین رقم در ۳۰ سال اخیر رسید

عصر بازار- بررسی های انجام گرفته بر روی اقتصاد مصر، حاکی از رسیدن نرخ تورم این کشور به بیش از ۳۱ درصد است که در ۳۰ سال اخیر، امری بی سابقه به شمار می رود.

تورم مصر به بیشترین رقم در ۳۰ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، نرخ تورم سالانه مصر در ماه گذشته میلادی به 31.7 درصد رسید که این رقم حاکی از وخیم تر شدن بحران اقتصادی در این کشور است؛ ضمن اینکه کمبود نان در مصر، دولت این کشور را با چالش بزرگی در مقابل معترضان مواجه کرده است.

    این در حالی است که تورم مصر از ماه نوامبر سال گذشته میلادی یعنی همزمان با کاهش یارانه سوخت به منظور اصلاحات اقتصادی در این کشور و نیز بازپرداخت وام 12 میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول،  به طرز سرسام آوری افزایش پیدا کرده؛ ضمن اینکه کاهش ارزش پول این کشور هم در این رابطه بدون تاثیر نیست.

    در همین حال، پول مصر در حال حاضر تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داده و تنش های اجتماعی در این کشور نیز رو به افزایش است. 

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، این میزان تورم در بیش از 30 سال اخیر در مصر بی سابقه گزارش می شود؛ به خصوص این که تورم بالا به دلیل وخیم شدن رکود اقتصادی و ثبات ارزش دلار در مقابل پول ملی، می تواند ماندگار باشد.

    بر پایه این گزارش قیمت ها در مصر بیش از 28 درصد افزایش یافته اند و قیمت فقط نان و نوشیدنی در مقایسه با سال قبل 41.7 درصد رشد را تجربه می کنند؛ این در شرایطی است که در حال حاضر مصر با کمبود آذوقه روبرو است.

    همچنین قیمت گوشت و مرغ هم 34.6 درصدافزایش یافته است. در حال حاضر به دلیل گران شدن قیمت ها،  مصری ها مشغول به خرید نیمی از مایحتاج خود هستند.

    دولت مصر و صندوق بین المللی پول پیش بینی می کنند که نرخ تورم مصر تا پایان سال جاری میلادی، کاهش پیدا کند و همچنین ارزش پول مصر هم افزایش یابد.

    برچسب ها