عصر خودرو

افزایش واردات و کاهش شدید تراز تجاری آلمان

عصر بازار- در ماه نخست سال جاری،‌ افزایش واردات به کاهش شدید تراز تجاری بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا منجر شد.

افزایش واردات و کاهش شدید تراز تجاری آلمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»به نقل از فارس ، واردات آلمان در ماه ژانویه بیش از میزان مورد انتظار افزایش یافت و با تحت تأثیر قرار دادن صادرات در این کشور به کاهش شدید تراز تجاری این کشور اروپایی منجر شد.

    بنا به آمارهای رسمی دفتر آمار فدرال آلمان که روز گذشته منتشر شد واردات آلمان در ماه ژانویه 3 درصد افزایش یافت و با توجه به افزایش بیشتر واردات نسبت به رشد صادرات، تراز جاری تجاری این کشور به شدت کاهش یافت.

    به نظر می رسد علی رغم کاهش صادرات نسبت به واردات و اینکه غالبا رشد اقتصادی آلمان مبتنی بر صادرات است، اینبار رشد تقاضای داخلی در بزرگترین اقتصاد اروپا، در حال کمک به اقتصاد این کشور برای حرکت به سوی تعادل است.

    اولریک کاستنز، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه سال اپنهیم، معتقد است تقاضای داخلی در آلمان طی سال جاری همچنان قوی باقی خواهد ماند و واردات به این کشور در سال 2017 رشد بیشتری را نسبت به صادرات و میزان مورد انتظار تجربه خواهد کرد.

    این کارشناس اقتصادی پیش بینی کرد به دلیل بی ثباتی سیاسی، در کنار بلاتکلیفی موجود در اقتصاد آلمان، شرکت‌های حاضر در این کشور نسبت به سرمایه گذاری دست نگه‌داشته‌اند.

    وی به اقدامات حمایتگرانه احتمالی دولت جدید کاخ سفید در کنار برگزاری چندین انتخابات در سطح اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل بی ثباتی و بحران سیاسی که اقتصادی آلمان را تحت الشعاع قرارداده است اشاره کرد.

    برچسب ها