عصر خودرو

پروپوزال بودجه بورس پاکستان روی میز وزیر

عصر بازار- منیر کمال، مدیرعامل بورس اوراق بهادار پاکستان(PSX) همراه با اعضای هیأت مدیره با هارون خان، دستیار ویژه وزیر درآمد این کشور، دیدار کردند تا در خصوص پروپوزال بودجه سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ مختص به اوراق بهادار به گفت و گو بپردازند.

پروپوزال بودجه بورس پاکستان روی میز وزیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جلسه هم اندیشی پروپوزال مربوط به بودجه سال جدید بورس پاکستان برگزار شد .

    بر این اساس، موارد مورد بحث در این جلسه هیأت مدیره شامل دلایل اعمال مالیات بر سهام جایزه، درجه بندی اعتبار مالیاتی برای ناشران اوراق بهادار، مالیات بر سود سرمایه اوراق بهادار، تحقق سود بر فروش اموال غیر منقول به صندوق های سرمایه گذاری  املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات تهدیدی برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار، نحوه مالیات دهی کارگزاران و میزان مالیات بر خدمات ارائه شده توسط بورس اوراق بهادار پاکستان بوده است.

    این در حالی است که، ظفر حجازی مدیر کمیسیون اوراق بهادار پاکستان، محمد ارشاد، رئیس وزارت درآمد ، عاکف سعید و موسارات جابن، از مدیران ارشد کمیسیون اوراق بهادار پاکستان از شرکت کنندگان این جلسه هستند.

    گفتنی است، بورس کراچی با دو بورس دیگر یعنی بورس لاهور (LSE) و اسلام آباد(ISE)، ادغام شده و در نهایت تحت عنوان بورس اوراق بهادار پاکستان به واحد اصلی معاملاتی کشور تبدیل شده است.

    بر این اساس، بورس پاکستان به یک شرکت مستقل تبدیل شد و 40 درصد از سهام آن به سرمایه گذاران خارجی و 40 درصد بعدی نیز، به کارگزاران ارائه خواهد شد. بر اساس این طرح، 20 درصد از سهام این بورس نیز به عنوان سهامی عام در همین بازار به عموم سهامداران عرضه خواهد شد.

    بورس کراچی در سال 1947 میلادی با 5 شرکت پذیرفته شده و سرمایه ای بالغ بر 37 میلیون روپیه فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این بازار به یکی از بازیگران اصلی و بزرگ بازار در منطقه مبدل شده است که غالب سرمایه گذاران آن را، سرمایه گذاران خارجی تشکیل می دهند.

    برچسب ها