عصر خودرو

مدیرعامل بانک تجارت:

درآمد بانک‌ها از معاملات بورس و سایر فعالیت‌ها به دست می‌آید

عصر بازار- محمدابراهیم مقدم نودهی، مدیرعامل بانک‌تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا عمده درآمد بانک‌ها از محل فعالیت‌های غیرعملیاتی بانکی است و بانک‌ها از طریق فعالیت در عملیات بانکداری و دریافت کامزد بابت ارائه خدمات بانکی به کسب درآمد نمی‌پردازند؟ اظهارداشت: بیشتر کامزدهای ما در گذشته بابت ارائه خدمات بانکی در حوزه بین الملل کسب می‌شد اما در مقابل اخذ کامزدهای داخلی با محدودیت‌هایی از سوی بانک مرکزی همراه بود به گونه‌ای که کارمزدها باید بر اساس همان ارقام اعلامی از سوی بانک مرکزی اخذ شود.

درآمد بانک‌ها از معاملات بورس و سایر فعالیت‌ها به دست می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته بانک‌ها هزینه زیادی برای پیاده‌سازی فرهنگ بانکداری الکترونیک در کشور انجام دادند تا بتوانند زیرساخت‌های آن را فراهم کنند و برای این منظور تجهیزات بسیاری را وارد کشور کردند.

    مقدم گفت: بانک مرکزی نیز در این مدت هزینه زیادی را بابت ارتباط پرداخت‌های بین بانکی و ارتباطات الکترونیک انجام داد اما هم اکنون شرایط کشور برای دریافت کارمزدها فراهم نشده است.

    مدیرعامل بانک تجارت با بیان این که در دنیا بانک‌ها از ارائه خدمات بانکی کسب درآمد می‌کنند، افزود: در حال حاضر بیشتر درآمد ‌بانک‌ها از سود معاملات در بورس و سایر فعالیت‌های اقتصادی است و کارمزدها رقم اندکی درامد بانک‌ها را به خود اختصاص داده است. البته علاوه بر آن در تمام دنیا از طریق دریافت کارمزدها درآمد کسب می شود و در عوض نرخ تسهیلات پایین است.

    وی تصریح کرد: موضوع دریافت کارمزد در کشور ما با مخالفت‌هایی همراه است. سال گذشته که موضوع دریافت بیشتر کارمزد مطرح شد مجلس شورای اسلامی با آن مخالفت کرد.

    مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر این که باید این مسئله اصلاح شود، افزود: باید به سمت فراگیر شدن این فرهنگ حرکت کنیم که هنگامی که خدماتی را دریافت می‌کنیم، کار مزد آن را بپردازیم.

    مقدم اظهار داشت: امروزه مردم در خانه‌های خود نیز از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می‌کنند اما حاضر نیستند حتی نیمی از بهای این خدمات را بپردازند.

    برچسب ها