عصر خودرو

آغاز مذاکره با شیوخ عرب؛

سامانه فوق سریع هایپرلوپ وان به منطقه خلیج فارس رسید

عصر بازار- مدیرعامل استارت آپ هایپرلوپ وان از برگزاری مذاکراتی جدی باشیوخ عرب حاشیه خلیج فارس به امید جذب سرمایه ای ۳۰۰ میلیون دلاری جهت اجرای پروژه سامانه حمل و نقل فوق سریع خود خبر داد.

سامانه فوق سریع هایپرلوپ وان به منطقه خلیج فارس رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، راب لوید افزود: کمپانی حمل و نقل هایپرلوپ وان امیدوار است بتواند رقم مورد اشاره را در طی شش ماه تامین نماید.

    وی افزود:  این شرکت برنامه های ویژه ای برای این ناحیه دارد، اما کارهای بسیاری نیز می بایست انجام شود.

    لوید اظهار داشت: هایپرلوپ وان قصد دارد به منظور توسعه فعالیت های خود، تا پایان سال جاری میلادی تعداد کارکنان 250  نفره فعلی خود را به دو برابر افزایش دهد که به طور طبیعی بیشتر این نیروهای تازه وارد در کشور امارات متحده عربی مستقر می شوند.

    گفتنی است در ماه اکتبر سال 2016 میلادی بود که قرار شد اولین مسیر قطار فوق سریع هایپرلوپ وان در کشور امارات ساخته شود که در صورت تکمیل این طرح می توان فاصله شهر ابوظبی تا بندر دوبی را در کمتر از 12 دقیقه پیمود ضمن اینکه طبق اعلام این شرکت، مسیر بعدی هم قرار است طی فاصله پایتخت این کشور با ریاض پایتخت عربستان را به 48 دقیقه کاهش دهد.

    گفته می شود میلیاردر مشهور ایلان ماسک به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی این استارت آپ این روزها بیشتر وقت خود را با شیوخ متمول حاشیه خلیج فارس می‌گذراند.

    اگر این شرکت بتواند برنامه های پایلوت خود را در کشور امارات با موفقیت به اجرا برساند، آن وقت است که پروژه های مشابهی در کشورهای هند، استرالیا و کانادا انتظار آن را خواهند کشید.

    در حال حاضر مسیر تست 500 متری این سامانه حمل و نقلی فوق سریع در صحرای نوادا در حال احداث است و طبق اعلام کمپانی آمریکایی قرار است اولین تست های عملی در نیمه اول سال جاری به انجام برسد.

    برچسب ها