عصر خودرو

پیرامون چالش‌های معادن وصنایع معدنی مطرح شد؛

ایران یکی از بزرگترین ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد

عصر بازار- یک کارشناس صنعت ومعدن، گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد اما ظرفیت استفاده ما از معادن کمتر از ۱۰ درصد است.

ایران یکی از بزرگترین ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عابد فتاحی کارشناس صنعت ومعدن و عضو دوره نهم مجلس شورای اسلامی  گفت: تا به امروز در کشور کمترین ظرفیت در زمینه کشف و بهره برداری از معادن و ذخایر معدنی صورت گرفته است.

    وی در ادامه، افزود : با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد اما ظرفیت استفاده ما از معادن کمتر از ده درصد است.

    این نماینده پیشین مردم در خانه ملت ،عنوان کرد : استفاده و بهره برداری از معادن شفاف نیست و حق بهره برداری از معادن به جای اینکه به بخش خصوصی واگذار شود، در اختیار افرادی قرار می گیرد که به مراکز قدرت نزدیکترند.

    وی با اشاره به ضعف شدید عملکرد در حوزه اکتشاف معادن ، تصریح کرد: ما می توانیم همزمان با اجرای پروژه های نفت وگاز در کشور ،معادنمان را نیز فعال کنیم.

    فتاحیدر پایان یادآور شد :بهترین سنگ های تزیینی دنیا در ایران وجود دارند و باید برنامه ریزی ها به سمتی برود که علاوه بر خام فروشی مواد معدنی ،محصولات فرآوری شده را نیز به خارج از کشور صادر کنیم.

    برچسب ها