عصر خودرو

افت دسته‌جمعی شاخص‌های بورس

کاهش ۲۸۰ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران امروز در حالی به کار خود پایان داد که با افت دامنه‌دار قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی با ریزش دسته‌جمعی شاخص‌های خود مواجه شد و شاخص کل با ۲۸۰ واحد کاهش به ۶۱۲۱۷ واحد رسید.

کاهش ۲۸۰ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 11مهرماه 94 با افت 280 واحدی به عدد 61 هزار و 217 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات این بازار با 110 واحد کاهش عدد 23هزار و 980 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 578واحد کاهش عدد 67 هزار و 527 واحد را به نمایش گذاشت.

    ارزش کل بازار بورس تهران امروز به 261 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افت 296 واحدی به عدد 42 هزار و 468 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 54 واحد کاهش به رقم 136هزار و 15 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 13 واحد کاهش عدد 664 واحد را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 61میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 399 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30هزار و 973 نوبت داد و ستد بود.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 36 واحد، بانک ملت با 34 واحد و بانک پاسارگاد با 24 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به دوش کشیدند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی مبین با 26 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 16 واحد و فولاد مبارکه با 5 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر برجای گذاشتند.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان،‌ سیمان شرق، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه ملت، مواد اولیه الیاف مصنوعی کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، بیمه نوین، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین بازگشایی شدند.

    طی معاملات امروز همچنان حجم و ارزش معاملات سهام در حالی با بی‌رونقی و رکود مواجه بود که در برخی نمادهای معاملاتی حقوقی‌ها و بازارگردان‌های آنها معاملات کد به کد و بلوکی را دنبال کردند.

    بر همین اساس در نماد معاملاتی بانک دی امروز 42 میلیون سهم به ارزش 6میلیارد و 917 میلیارد تومان از سوی حقوقی خود به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران نیز 20 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 700میلیون تومان از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد. در پتروشیمی مبین اما بیش از 17 میلیون سهم این شرکت از سوی هلدینگ پتروسیمی خلیج فارس به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون تومان کد به کد شد. در بازار معاملات بلوکی سهام نیز حق تقدم خرید سهام شرکت توسعه اقتصادی آرین به حجمی بالغ بر 10 میلیون و 493هزار سهم به ارزش بیش از 65 میلیون و 597 هزار تومان. از سوی حقوقی در بازار پایه توافقی فرابورس واگذار شد.

    بر اساس این گزارش، روند معاملات بازار امروز سهام در فضایی توأم با بیم و امید همراه بود. بازاری که نشان می‌داد برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه راه خود به نظر از سایه خود هم می‌ترسد. با وجود انتشار خبرهای مثبت در اواخر هفته گذشته اما بازار سهام همچنان هر علامت مثبتی را فرصت خروج از سهام می‌داند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها