عصر خودرو

دلایل عدم اقبال عمومی به اسناد خزانه اعلام شد

عصر بازار: مدیرعامل تامین سرمایه امید با تکذیب یک شایعه مربوط به اسناد خزانه اسلامی در چهارشنبه گذشته، دلایل عدم اقبال عمومی به این اوراق جدید بازارسرمایه را اعلام کرد.

دلایل عدم اقبال عمومی به اسناد خزانه اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حبیب‌رضا حدادی در رابطه با این موضوع که به گفته برخی، شرکت‌های تامین سرمایه به رغم تشکیل کنسرسیومی برای حمایت از عرضه و کشف قیمت اسناد خزانه اسلامی، حاضر به حمایت از این اوراق در چهارشنبه گذشته نشده اند و این اوراق با چالش تازه ایی مواجه شده ، توضیح داد: چنین شایعه‌ایی صحت ندارد. چرا که شرکت های تامین سرمایه به میزان نقدینگی و توانی که داشتند در چهارشنبه گذشته اقدام به خرید تا 5 میلیارد تومانی کردند.

    او ادامه داد: علاوه بر این برخی شرکت‌های تامین سرمایه از قبل هم این اوراق را با نرخ های مناسبی خریداری کرده و منتظر کشف قیمت و خرید دوباره مجدد بودند. بنابراین هر چند کشف قیمت انجام شده مورد نظر شرکت‌های تامین سرمایه نبود اما با هدف کمک به دولت ، این گروه اقدام به خرید اسناد خزانه اسلامی کرد.

    این مقام مسوول با بیان اینکه شرکت‌های تامین سرمایه به دلیل هزینه‌ها و نوع فعالیت، برنامه خرید و فروش اوراق را داشتند، درباره این سووال که چرا همه 400 هزار ورقه قابل عرضه به فروش نرسید و زمان معاملات هم یک ساعت تمدید شد، توضیح داد: عدم آشنایی و اطلاع همه مردم از چند و چون این اوراق ، ناآشنایی کافی پیمانکاران و نظاره گر شدن اکثر این گروه در اولین عرضه برای تصمیم گیری در آینده ، فاصله زمانی چندماهه تا سررسید 23 اسفند 94 اوراق ،مقایسه نرخ سود بانکی با نرخ تنزیل اوراق و عدم جذابیت کشف قیمت انجام شده ، عدم نیاز برخی پیمانکاران به منابع مالی به دلیل رکود اقتصادی و نداشتن جایگزین سرمایه گذاری در صورت فروش اوراق و مقرون به صرفه نبودن واگذاری اوراق 100 هزار تومانی به نرخ 90 هزار تومانی، از جمله دلایل عدم فروش همه اوراق بود.

    حدادی با بیان اینکه هدف از انتشار و عرضه این اوراق جدید جذب مشارکت‌های مردمی است، ادامه داد: با این همه انتظار می‌رود طی هفته ها و ماه‌های آتی ، حجم بیشتری از اسناد خزانه اسلامی وارد بازار سرمایه شود. در این میان دولت و مسئولان اقدام به حمایت‌هایی خواهند کرد تا در مرحله اول فروش و سررسید 1000 میلیارد تومان به درستی انجام و نهایی شود.

    او با اشاره به معاف از مالیات بودن اوراق طبق بند ط تبصره 6 بودجه 93 و 94 ، در مورد عرضه های بعدی اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نون مالی فرابورس هم گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده ، قرار شده بعد از تجمیع اوراق متقاضیان عرضه ، روزهای دوشنبه هر هفته اسناد خزانه اسلامی عرضه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها