عصر خودرو

معاون نعمت زاده خبر داد؛

راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی از ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- معاون وزیر صنعت از راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی ازمجموع ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از میان طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد،تا پایان امسال۵۴۰۰ طرح به بهره برداری می‌رسد.

راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی از ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از وزارت صنعت، حسین ابویی مهریزی گفت: در برنامه ای که به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه کردیم از میان طرح ها ی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که حدود 8 هزارو 500 طرح در سراسر کشور بوده تا پایان امسال 5 هزارو400  طرح آن به بهره برداری خواهد رسید و 25 طرح از 36 طرح ملی نیز افتتاح شده است. 

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: به طور متوسط هر ماه 450 طرح از 8 هزارو 500 طرح را به بهره برداری رسیده اند. 

    وی افزود: مجموع میزان سرمایه گذاری 5 هزارو 400 طرح صنعتی بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان  و اشتغال زایی برای 90 هزار نفر محقق می شود.

    ابویی مهریزی گفت: در 11 ماهه امسال 4 هزار و 950 طرح باید به بهره برداری می رسید که عملکذرد ما 4 هزار و 977 طرح با اشتغال بیش از 76 هزار نفر و سرمایه گذاری حدود 22 هزار میلیارد تومان بود که با این روند تا از برنامه 11 ماهه پیشی گرفتیم.

    وی یادآور شد: از میان 121 پروژه ملی ابلاغ شده از سوی دولت 7 فقره به این وزارتخانه ابلاغ شد همچنین احیای و ایجاد رونق در 7 هزارو 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط، ایجاد توازن در زنجیره فولاد و مس، ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط، مدیریت هذفمند واردات، افزایش صادرات به میزان 1010 میلیارد دلار از عمده ترین اقدامات خواسته شده دولت از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. 

    ابویی مهریزی با بیان اینکه دریافت هرگونه تسهیلات بانکی برای طرح رونق فقط از طریق ورود به سامانه بهین یاب وزارتخانه صورت می پذیرد، افزود: این سامانه در 32 استان کشور بطور کامل فعال است و از سوی دیگر نهادهای مرتبط، بانک ها و استانداری ها برای تحقق این موضوع به صنعتگران متقاضی کمک می کنند. 

    ابویی مهریزی در توضیح این مطلب افزود: عمده پروژه های دو طرحی در 33 شرکت صنعتی فعالیت آنها از نوع معدنی است که شامل: چادرملو، گل گهر و فولاد سیرجان ایرانیان بوده است که به سهم خود به افزایش ظرفیت در زنجیره فولاد به میزان 19 میلیون و 200 هزار تن و افزایش ظرفیت در سیمان کشور به حجم 4 میلیون و 500 هزار تن و یک تن به افزایش ظرفیت تولید طلا  موجب شده است.

    هم چنین افزایش ظرفیت در صنعت پتروشیمی به میزان 2 میلیون و 600 هزار تن در صنایع سلولزی به میزان 165 هزار تن و در صنایع غذایی 105 هزار تن محق خواهد شد. 

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اقدامات انجام شده حوزه معاونت متبوع خود گفت: بطور متوسط میزان اشتغال زایی 36 پروژه ملی در ازای هر طرح 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و معادل 400نفر اشتغال زایی به همراه داشته است. 

    وی در ادامه با بیان اینکه 25 طرح از 36 طرح مهم و ملی تاکنون در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسیده اند، افزود: تحقق درصدی پروژه های افتتاح شده 83 درصد بوده است. 

    ابویی مهریزی تصریح کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی تنها در بخش صنعت منحصر نبوده بلکه در سایر بخش ها نظیر: نفت و گاز، نیرو، کشاورزی، راه و شهرسازی تعریف شده اند که در اجرای آن با هم افزایی بخش های یاد شده با یکدیگر در  سرعت گرفتن تحقق آن موثر بوده است.

    برچسب ها