عصر خودرو

مدیرعامل بانک تجارت:

کاهش هزینه تولید مهمترین اثر برجام است

عصر بازار- محمدابراهیم مقدم در کنفرانس ملی «اقتصاد مقاومتی و برجام» عنوان کرد: برجام تاثیر بسیار خوبی بر فعالیت‌های اقتصادی گذاشت اما مهمتر از آن تلاش‌های ما در بخش اقتصادی است تا به تبلور برجام کمک کند.

کاهش هزینه تولید مهمترین اثر برجام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بانک تجارت ، مدیرعامل این بانک در کنفرانس ملی «اقتصاد مقاومتی و برجام» که در مرکز مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد، اظهار داشت: پیش از اعمال تحریم‌ها، اقتصاد کشور از ظرفیت‌های تامین مالی خارجی استفاده خوبی می‌کرد و بانک‌های کشور با کمک این منابع، گردش مالی مناسبی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کردند. قراردادهای فاینانس این امکان را فراهم می‌کردند که بنگاه‌های اقتصادی کشور ابزارهای تولید را وارد کشور کرده و در اقساط چندین ساله منابع را برگردانند.
    وی یادآوری کرد: توسعه حاصل از منابع خارجی معمولا پایداری بیشتری داشته و بر رونق تولید اثرگذاری بیشتری دارد اما تحریم‌ها ما را از چنین امکانی محروم کرد و وارد رکود تولید شدیم؛ به طوری که بعضا حتی از منابع خود نیز نمی‌توانستیم استفاده کنیم.
    مدیرعامل بانک تجارت ادامه داد: این شرایط موجب شد هزینه‌های کشور در تولید خدمات و محصولات افزایش یابد. اکنون که برجام تحقق یافته است باید تمام بخش‌های اقتصادی کشور از بانک‌ها و بازرگانان گرفته تا صنعتگران و تولیدکنندگان در ایفای صحیح و کامل نقش خود تلاش کنند. برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای 1+5 امکان گشایش‌های اعتبارات اسنادی را فراهم کرده است؛ لذا لازم است ضمن رعایت قوانین بین‌المللی، خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم.
    همایش "اقتصاد مقاومتی و برجام" دهم اسفندماه آغاز شد و تا هجدهم اسفندماه به بررسی دستاوردهای برجام در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی شامل صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، نفت، نیرو، انرژی هسته ای، بهداشت، راه و شهرسازی، علم و فناوری و پولی- بانکی پرداخت.
    طی این همایش مسوولان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط به ارایه گزارش تفصیلی از دستاوردهای برجام و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نهادهای متبوع خود پرداختند.

    برچسب ها