عصر خودرو

قیمت جهانی طلا ثابت ماند

عصر بازار- در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه جاری میلادی قوت گرفته و در آستانه انتشار آمارهای مهم از اقتصاد آمریکا در اواخر این هفته، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه جاری میلادی قوت گرفته و در آستانه انتشار آمارهای مهم از اقتصاد آمریکا در اواخر این هفته، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود و در بالای پایین ترین رقم دو هفته اخیر که روز جمعه تجربه شد در نوسان بود.

    آمارهای ماهیانه بازار کار آمریکا قرار است روز جمعه منتشر شود.

    میهیر کاپادیا، مدیر عامل و موسس موسسه سان گلوبال اینوستمنتس گفت: «ما انتظار داریم در حالی که بازار منتظر انتشار آمارهایی از اقتصاد آمریکاست، قیمت فلز زرد در بقیه روزهای هفته افزایشی پرنوسان را تجربه کند.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1225 دلار و 21 سنت ثابت بود. قیمت طلای آمریکا نیز در رقم 1225 دلار و 50 سنت ثابت بود.

    پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا در آستانه افزایش نرخ بهره قرار دارد، به شرطی که میزان اشتغال و نرخ تورم بالا باقی بماند، قیمت فلز زرد در روز جمعه به رقم 1222 دلار و 51 سنت رسید که بالاترین رقم از 15 فوریه تاکنون بود.

    افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار می شود و کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند.

    نیکولاس فراپل، مدیر موسسه ای بی سی بولیون گفت: «من فکر می کنم افزایش نرخ بهره در حال حاضر کم و بیش تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است، اما بازار روی ادبیات مقامات فدرال رزرو در مورد روند افزایش نرخ های آینده متمرکز خواهد بود.»

    بازار همچنین منتظر تصمیمات سیاست گذاری بانک مرکزی اروپاست.

    در همین حال، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه 0.45 درصد کاهش داشت و به 836.77 تن رسید.

    برچسب ها