عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد افزایش تولید نفت شیل آمریکا و تلاش سرمایه‌گذاران برای یافتن مسیر در بازار به بشکه‌ای ۵۶.۱۲ دلار رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، با توجه به نگرانی در مورد افزایش تولید نفت شیل آمریکا که کاهش تولید اوپک را خنثی کرده است و اینکه سرمایه‌گذاران در تلاش برای یافتن مسیری در بازار هستند، قیمت نفت برای سومین جلسه متوالی اندکی تغییر کرد.

    در ساعات اولیه معاملات به علت عدم تغییر ارزش دلار قیمت نفت اندکی کاهش یافت اما پس از آن قیمت نفت برنت با 11 سنت افزایش 56.12 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 12سنت افزایش 53.32 دلار معامله شد.

    میشائیل مک‌کارتی، استراتژیت ارشد بازار در سیدنی در این رابطه گفت: «نبود یک کاتالیزور در معاملات امروز سبب شد تا حجم معاملات حدود 25 درصد حالت عادی باشد.»

    وی افزود: «می‌توانیم بگوییم زمانی‌که دیگر کالاهای صنعتی، اوراق قرضه و طلا تضعیف شده‌اند، افزایش نفت یعنی اینکه کاملا عملکرد خوبی داشته است.»

    مک‌کارتی ادامه داد سرمایه‌گذاران در انتظار آمارهای اقتصادی در اواخر هفته هستند نظیر آمار واردات و صادرات از چین در روز چهارشنبه هستند تا سرنخ‌های تجاری بیابند.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید نفت شیل آمریکا حتی اگر قیمت‌ها در حدود 60 دلار باشد، افزایش خواهد یافت و در صورت رسیدن قیمت‌ها به 80 دلار، تولید نفت شیل به 3 میلیون بشکه در روز تا سال 2022 خواهد رسید.

    همچنین تقاضا برای نفت طی 5 سال آینده افزایش خواهد یافت و تا سال 2019 به روزانه 100 میلیون بشکه در روز و در سال 2022 به 104 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این افزایش تقاضا بیشتر از سوی اقتصادهای نوظهور خواهد بود.

    موسسه فیچ در گزارشی اعلام کرد انتظار می رود که متوسط قیمت نفت طی 10 ماه آینده به نسبت ماه ژانویه و فوریه به علت بهبود در فعالیت حفاری آمریکا کاهش یابد.

    برچسب ها