عصر خودرو

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد:

امضای قرارداد ۵ میلیون دلاری در حوزه انرژی‌های نو با یک شرکت اسلواکی

عصر بازار- محمد خزاعی گفت: یکی از اصلی ترین راهبردهای ما در سیاست خارجی تقویت همکاری با کشورهای اروپای مرکزی مانند اسلواکی، لهستان و مجارستان است و به همین جهت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای همکاری با این کشورها در نظر گرفته‌ایم.

امضای قرارداد ۵ میلیون دلاری در حوزه انرژی‌های نو با یک شرکت اسلواکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی ایران در همایش همکاری‌های تجاری ایران و اسلواکی با اشاره به روابط دو کشور گفت: ایران در برنامه توسعه خود جایگاه بالایی برای همکاری با کشورهای اروپای مرکزی دارد و به همین جهت است که امروز هیات عالی رتبه اسلواکی به دعوت وزارت اقتصاد و دارایی به ایران آمده تا سطح همکاری ها گسترش پیدا کند.

    محمد خزاعی ادامه داد: یکی از اصلی ترین راهبردهای ما در سیاست خارجی تقویت همکاری با کشورهای اروپای مرکزی مانند اسلواکی، لهستان و مجارستان است و به همین جهت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای همکاری با این کشورها در نظر گرفته‌ایم.

    وی خطاب به قائم مقام نخست‌وزیر اسلواکی گفت: ما از شما تشکر می‌کنیم که سال گذشته رتبه اعتباری و ریسک سرمایه‌گذاری در کشورمان را یک درجه بهبود دادید و امیدواریم مطابق مذاکرات انجام شده و توافقی که در این زمینه داشته‌ایم در سال جدید میلادی نیز یک درجه دیگر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بهبود پیدا کند.

    وی ادامه داد: در چند ماه اخیر بانک مرکزی با سه بانک اسلواکی روابط خود را از سر گرفته است و امیدواریم این روابط بانکی در ماه های آینده بیشتر شود. ضمن آنکه در یک سال اخیر کارگروه سرمایه‌گذاری که در سفر قبلی وزیر اقتصاد اسلواکی به کشورمان تشکیل شد، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ادامه داد: ماه گذشته یک مورد سرمایه‌گذاری ثبت شده به ارزش 5 میلیون دلار در حوزه انرژی‌های نو با یک شرکت اسلواکی داشتیم. ضمن آنکه دیگر قراردادهای همکاری نیز بین بخش های خصوصی دو کشور نیز به امضا رسیده که چون طرف اسلواکی نیازی به ضمانت‌نامه نداشت در سازمان ثبت نشده است.

    خزاعی در پایان تصریح کرد که همکاری‌های دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند.

    پس از پایان مراسم با حضور مقامات دو کشور، یک قرارداد همکاری در حوزه تایرهای خودروسازی و صنعتی بین ایران و اسلواکی به امضا رسید.

    برچسب ها