عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

قصد پیوستن به اوپک نداریم

عصر بازار- شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا به نقل از «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: توافق کاهش تولید با اوپک منجر به ثبات قیمت های نفت و کاهش نوسانات بازار شده است، اما روسیه قصد پیوستن به این سازمان ندارد.

قصد پیوستن به اوپک نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ، نواک در کنفرانس سراویک افزود: قیمت های نفت در یک سطح مشخص هستند و ما احساس ثبات می کنیم.
    به گفته نواک، یکی از عواملی که سبب می شود تولیدکنندگان نفت جهان با هم همکاری و توافق کاهش تولید را حمایت کنند، کاهش سرمایه گذاری برای پروژه های نفتی آینده است.
    وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: وقتی قیمت های نفت سقوط کرد، صنعت برای آینده سرمایه گذاری نکرد و ظرف سه سال به اندازه 500 میلیارد دلار کوچک شد.
    این مقام ارشد نفتی روسیه ادامه داد: بازار می توانست خودش به تعادل برسد، اما مدت بیشتری طول می کشید و منجر به آشفتگی می شد.
    نواک گفت: در سال 2040 تقاضای جهانی انرژی 30 درصد افزایش می یابد و صنعت باید اکنون سرمایه گذاری کند.
     «محمد سنوسی بارکیندو» دبیرکل اوپک دیروزگفت: برای پاسخ به این سوال که آیا اوپک و غیراوپک در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) توافق کاهش تولید را تمدید خواهند کرد، هنوز زود است اما چگونگی اجرای این توافق تاکنون بسیار خوب بوده است.
    کنفرانس انرژی «سراویک» با حمایت مالی موسسه انرژی «آی اچ اس مارکیت» آمریکا از دیروز (دوشنبه) به مدت پنج روز در هیوستون تگزاس با حضور همه تولیدکنندگان اصلی نفت خام، عربستان سعودی،عراق و دیگر تولیدکنندگان نفت خلیج فارس، روسیه، برزیل، مکزیک و شرکت های بزرگ نفتی جهان و نیز شرکت های حفاری آمریکا برگزار می شود.
    اوپک در نشست رسمی دهم آذر این سازمان در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
    براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. اجرای این توافق از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی) آغاز شده است و 6 ماه ادامه دارد.
    ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
    اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

    برچسب ها