عصر خودرو

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مطرح کرد:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس

عصر بازار- دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست «هم‌اندیشی با کارگزاران بازار سرمایه در خصوص نحوه همکاری در امور دانش‌بنیان و طرح‌های‌ فناورانه» که ظهر شانزدهمین روز اسفند ۹۵ برگزار شد، به معرفی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان پرداخت.

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، دلیری در ابتدا اظهار کرد: بستر فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان ابتدا در پارک‌های علم و فناوری با دو شرکت زده شد و در ادامه هر روز شاهد پیوستن شرکت‌های بیشتری در این حیطه بودیم. اکنون حدود 870 شرکت دانش‌بنیان تولیدی  شکل گرفته است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: اولویت نخست برای این شرکت‌ها، تامین مالی است از این رو بر اساس جلسه‌های گسترده‌ای که با سازمان بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران انجام شد، خواستار ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تابلوهای بورسی شدیم تا از این طریق تامین مالی این شرکت‌ها انجام شود.

    دلیری افزود: یکی دیگر از اهداف این نشست، راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه در بورس و فرابورس است که خوشبختانه با همکاری‌ و پشتکار سازمان بورس و فرابورس تا به اینجا حدود 6 صندوق جسورانه راه‌اندازی شده است.

    دلیری در رابطه با این صندوق‌ها افزود: برای استقبال بیشتر از این صندوق‌ها، تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذارانی که به این حیطه وارد می‌شوند در نظر گرفته‌ایم.

    وی در پایان از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که با حضور در صندوق‌های جسورانه و خرید سهام شرکت‌های دانش‌بنیان به این شرکت‌ها در تامین مالی کمک کنند. چرا که این شرکت‌ها آینده سازان کشور هستند.

    برچسب ها