عصر خودرو

دبیر کل اوپک خبر داد

ابراز تمایل تولید کنندگان نفت شیل آمریکا برای همکاری با اوپک

عصر بازار- دبیر کل اوپک در حاشیه کنفرانس سراویک در آمریکا اعلام کرد انتظار داریم کشورهای حاضر در توافق وین به تمام تعهدات خود در کاهش عرضه نفت عمل کنند.

ابراز تمایل تولید کنندگان نفت شیل آمریکا برای همکاری با اوپک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در حاشیه برگزاری کنفرانس سراویک در آمریکا اعلام کرد انتظار داریم تمام کشورهای حاضر در توافق سال گذشته وین برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به تعهدات خود عمل کنند.

    در روز 30 نوامبر 13 کشور عضو اوپک توافق کردند تا مجموع عرضه نفت خود به بازار جهانی را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    حدود 10 روز بعد نیز 11 کشور تولید کننده نفت غیر عضو اوپک نیز به این توافق پیوسته و متعهد شدند تا 558 هزار بشکه دیگر از عرضه نفت به بازار جهانی بکاهند که در این بین روسیه مسئولیت کاهش 300 هزار بشکه ای روزانه از این مقدار را بر عهده گرفت.

    این دو توافق از ابتدای سال جاری اجرایی شدند و بر اساس اعلام کمیته مشترک وزرای اوپک و غیر اوکی با در نظر گرفتن شرایط بازار در اواخر ماه فوریه، کشورهای حاضر در این توافقات به 86 درصد از تعهدات خود عمل کرده اند.

    بارکیندو که در حاشیه کنفرانس سراویک در هوستنون آمریکا سخن می گفت اعلام کرد ما تعهد همه 24 کشور را داریم و آنها به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

    وی ادامه داد ما انتظار داریم متابعت کشورها از تعهدات خود در روزهای اخیر نسبت به ماه ژانویه افزایش پیدا کند.

    بنا به آمارهای ماه فوریه اوپک، این کشورها مجموع تولید خود را به 32.1 میلیون بشکه در روز کاهش داده اند که نسبت به ماه دسامبر 890 هزار بشکه روزانه پایین آمده است.

    بارکیندو همچنین اعلام کرد که با مقامات شرکت های تولید کننده نفت شیل در آمریکا در حاشیه کنفرانس سراویک دیدار کرده است.

    این مقام نفتی اوپک افزود من از یک نشست ناهاری با تولید کنندگان شیل آمریکا می آیم، و آنها نسبت به آنچه ما انجام داده ایم بسیار خوشحال هستند و اقدامات اوپکی ها و دیگر کشورهای نفتی را تحسین می کنند.

    بارکیندو در پاسخ به این سوال که آیا تولید کنندگان نفت شیل آمریکا تمایل دارند تا با اوپک در این زمینه همکاری کنند گفت البته که تمایل دارند.

    برچسب ها