عصر خودرو

افزایش سهم روسیه در توسعه میدان های نفتی ایران

تفاهمنامه جدید با «تات نفت» امضا شد

عصر بازار- روسیه که دارای بیشترین تفاهمنامه با ایران برای مطالعه میدان های نفت و گاز کشورمان است، تفاهمنامه جدیدی را برای توسعه میدان نفتی شادگان امضا کرد.

تفاهمنامه جدید با «تات نفت» امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، جدید ترین تفاهمنامه همکاری نفتی ایران با شرکت های روسی متعلق به تفاهمنامه شرکت «تات نفت» روسیه با شرکت مناطق نفتخیز جنوب ایران به شمار می رود که برای توسعه میدان شادگان در استان خوزستان امضا شده است.
    پیش از این، شرکت های روسی برای مطالعه میدان های آبتیمور، منصوری، آبان، پایدار غرب، دهلران، چنگوله و چشمه خوش با ایران تفاهمنامه امضا کرده بودند.
    تاکنون «گازپروم‎نفت» روسیه برای مطالعه میدان های چنگوله و چشمه خوش، شرکت «لوک‎اویل» برای مطالعه میدان‎های آبتیمور و منصوری، شرکت «زاروبژنفت» برای میدان‎های آبان و پایدار غرب و شرکت تات‎نفت برای توسعه میدان دهلران با شرکت ملی نفت ایران یادداشت‎تفاهم امضا کرده اند.
    بر این اساس، شرکت مناطق نفت خیز جنوب و تات نفت روسیه برای توسعه میدان شادگان تفاهم نامه همکاری برای توسعه میدان شادگان در استان خوزستان را امضا کردند.
    پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است تفاهم نامه همکاری بین شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت تات نفت روسیه، با حضور نمایندگان 2 طرف عصر دیروز (یکشنبه) در تهران به امضا رسید.
    بر اساس این تفاهم، شرکت تات نفت 6 ماه فرصت دارد پس از امضای قرارداد، طرح جامعه توسعه (MDP) توسعه مخازن آسماری و بنگستان میدان شادگان را ارائه کند.
    حمید دریس، مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این جلسه گفت: این هفتمین تفاهم نامه (MOU ) است که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای توسعه چهار میدان به امضا رسانده است.
    وی به ویژگی های مدل جدید قراردادهایی که مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد و افزود: این مدل از سوی شرکت ملی نفت ایران به تأیید رسیده و به این شرکت ابلاغ شده است و می توان آن را به نام یک مدل قراردادی جدید در سایر شرکت ها نیز به کار گرفت.
    مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه شرکت های بسیاری منتظر امضای تفاهم نامه با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هستند، گفت: در هفته های آتی حداقل 2 تفاهم نامه دیگر به امضا می رسد.
    وی با بیان اینکه تفاهم نامه پیش رو با خواست طرف روسی به امضا می رسد، گفت: شرکت تات نفت از شرکت های شناخته شده است که همکاری با آن می تواند دستاوردهایی را برای دو طرف به همراه داشته باشد.
    نماینده شرکت روس نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه اظهار امیدواری کرد، همکاری شرکت تات نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با این تفاهمنامه تقویت شود.

    بیژن زنگنه وزیر نفت پیش از این درباره امضای تفاهمنامه های نفتی با شرکت های روسی گفته بود: روسیه با امضای تفاهم‎نامه برای مطالعه هفت میدان، بیشترین سهم را در مطالعه میدان‎های نفتی ایران دارد.
    وی افزوده بود: شرکت‎های مختلف روس در سطوح خوبی با شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدان‎های نفتی و بازیافت نفت مذاکره کرده‎اند.
    میدان نفتی شادگان که تفاهمنامه توسعه آن به تازگی امضا شده از میدان‌های نفتی ایران است که در محدوده شهرستان شادگان در استان خوزستان و در فاصله 60 کیلومتری از جنوب غربی اهواز قرار دارد.
    میدان شادگان از میادین تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که عملیات تولید آن را شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام می‌ دهد.
    چندی پیش در نشست کمیته مشاوران مدیریت مخزن شرکت ملی نفت ایران، برای افزایش تولید نفت این میدان از 57 هزار به 70 هزار بشکه در روز هدفگذاری شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو