عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد؛

توافق ایران و آفریقای جنوبی برای ساخت کارخانه GTL

عصر بازار- معاون وزیر نفت از توافق با آفریقای جنوبی به منظور ساخت یک مجتمع ۵۰هزار بشکه‌ای GTL در ایران خبر داد و گفت: به زودی پیش نویس توافق نامه ساخت اولین واحد GTL ایران تهیه خواهد شد.

توافق ایران و آفریقای جنوبی برای ساخت کارخانه GTL
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و «تینا جومت پترسون» وزیر انرژی آفریقای جنوبی امروز یکشنبه (15 اسفندماه) با محور اجرای طرح های GTL دیار و گفتگو کردند.

    بررسی برای آغاز مطالعه ساخت یک واحد جی. تی. ال به ظرفیت 50 هزار بشکه از مهمترین محورهای این نشست دوجانبه بوده که دو طرف بر نهایی کردن آن در کمترین زمان ممکن تاکید کردند.

    شاهدایی در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت خوبی برای همکاری میان ایران وآفریقای جنوبی درصنعت پتروشیمی وجود دارد و از افزایش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: امروز درباره نحوه سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی آفریقای جنوبی با صنعت پتروشیمی ایران مذاکراتی انجام شد و برای ساخت یک واحد جی. تی. ال توسط این کشور گفتگو و رایزنی شد.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه پیشتر پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت ازآفریقای جنوبی درباره ساخت یک واحد جی. تی. ال توافق کرده بودند، بیان کرد: مطالعه برای ساخت این واحد آغاز شده بود و امروز مقرر شد که با فناوری شرکت آفریقای جنوبی ساخت واحد جی. تی. ال نهایی شده و پیش نویس توافق نامه تهیه شود.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ساخت این واحد پس از بررسی های دقیق اقتصادی و فنی محقق و نهایی خواهد شد، تاکید کرد: استفاده از فناوری مشترک می‌تواند زمینه سازافزایش همکاری‌ها باشد.

    «تینا جومت پترسون» وزیر انرژی افریقای جنوبی هم با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سفر آتی رییس جمهوری ایران به آفریقای جنوبی شاهد امضای توافق نامه برای ساخت یک واحد جی. تی ال باشیم، تبیین کرد: شرکت‌های خصوصی آفریقای جنوبی علاقه مند به همکاری و سرمایه گذاری مشترک با ایران هستند و ازآنها حمایت می کنیم.

    وزیر انرژی افریقای جنوبی با یادآوری اینکه هم اکنون روابط ایران و آفریقای جنوبی دارای قدمتی دیرین است و دردوران پسا تحریم نیز این روابط گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: صندوق مرکزی انرژی افریقای جنوبی که دولتی است آماده همکاری، تعامل و مشارکت با بخش خصوصی برای حضور در ایران است.

    برچسب ها