عصر خودرو

مقاومت ارزی سکه در برابر افت اونس

عصر بازار: با افزایش ارزش شاخص بازار ارز، افت ارزش دلار در آخرین هفته شهریورماه ادامه پیدا نکرد. دلار در هفته گذشته ۷/ ۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد در حالی که در هفته پیش از آن ۴/ ۰ درصد کاهش قیمت را به خود دیده بود. رشد هفته گذشته بالاترین افزایش هفتگی این ارز از انتهای آذر ۹۳ بود. البته با وجود روند افزایشی هفتگی، روز پنج‌شنبه شاخص بازار ارز تغییر قیمتی را نسبت به روز چهارشنبه تجربه نکرد تا بدون تغییر روی نرخ ۳۴۶۰ تومان باقی بماند.

مقاومت ارزی سکه در برابر افت اونس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، سکه بهار آزادی نیز در اولین هفته مهرماه، افزایش 3/ 0 درصدی را ثبت کرد. این افزایش هفتگی بیشتر تحت‌تاثیر رشد دلار بود، چراکه دیگر عامل اثرگذار در بازار طلای داخلی؛ یعنی بهای اونس در بازار جهانی عمدتا در مسیر نزولی قرار داشت. طلای جهانی که از یکشنبه تا چهارشنبه اثر چندانی بر سکه نداشت، در روز پنج‌شنبه با ریزش به زیر محدوده 1120 دلاری موجب کاهش 5 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی شد. سکه تمام اولین هفته مهرماه را با قیمت 915 هزار تومان به پایان رساند.

    در 5 روز ابتدایی هفته گذشته، دلار در جاده صعودی بود. شاخص بازار ارز، در این بازه زمانی 60 تومان افزایش را تجربه کرد و از قیمت 3400 تومان به قیمت 3460 تومان رسید. دلار که در اولین روز هفته شروع آرامی داشت، در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه بیشترین افزایش خود در طول هفته گذشته را تجربه کرد. شنبه دلار تنها با 5 تومان رشد به قیمت 3405 تومان رسید، اما یکشنبه20 تومان افزایش را تجربه کرد و تا قیمت 3425 تومان بالا رفت. دوشنبه نیز 10 تومان دیگر به ارزش این ارز اضافه شد تا قیمت به 3435 تومان برسد. در ادامه روند افزایشی، سه‌شنبه شاخص بازار ارز 20 تومان افزایش دیگر را تجربه کرد و به قیمت 3455 تومان رسید. به گفته فعالان، رشد دلار در 4 روز ابتدایی هفته، بیشتر ناشی از اثرات روانی افزایش نرخ حواله درهم در بازار دبی و افزایش معاملات آتی بود. روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه فضای بازار ارز آرام‌تر شد و این ارز نوسانات چندانی را تجربه نکرد. در پنجمین روز هفته دلار با 5تومان افزایش به قیمت 3460 تومان رسید اما پنج‌شنبه روزهای افزایشی پایان یافت. در این روز دلار مانند روز چهارشنبه روی نرخ 3460 تومان باقی ماند.

    با وجود این سکون، قیمت دلار در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن 7/ 1 درصد رشد را تجربه کرد. این افزایش هفتگی در حالی رقم خورد که در آخرین هفته شهریورماه، اولین کاهش دلار از میانه تیرماه رقم خورده بود. برخی فعالان اعتقاد دارند که رشد این ارز در روز شنبه نیز ادامه خواهد یافت. به گفته آنها، کاهش قیمت اونس و افزایش خریدهای ارزی احتمالی معامله‌گران سکه موجب خواهد شد که دلار شنبه را با افزایش قیمت آغاز کند. به گفته آنها، در معاملات پشت خطی روز جمعه نیز دلالان توانسته بودند قیمت را تا 3475 تومان بالا ببرند. این در حالی بود که در آخرین روز هفته گذشته معاملات چندانی در بازار دلار انجام نشده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها