عصر خودرو

عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی؛از تولید تا صادرات

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ضمن پیش‌بینی شاخصه‌های اقتصادی ایران در پایان سال جاری و سال آینده، بر توانایی‌های دولت یازدهم از جمله تورم تک‌رقمی و ثبات بازار ارز تاکید و اعلام کرده که ایران پس از رفع تحریم‌ها توانسته یک سال «بهبود موثر» را در اقتصاد داشته باشد.

عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی؛از تولید تا صادرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، عملیاتی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم در زمره مهمترین عناصر برنامه ریزی و تصمیم گیری مسوولان اجرایی بوده و به همین جهت شاهد گشایش های اقتصادی قابل توجهی همچون توسعه صادرات بوده ایم.
    این نوشتار بخشی از مهمترین گزارش و تحلیل های یک هفته گذشته روزنامه ها در زمینه عملکرد دولت در اجرایی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی را در هفته دوم اسفندماه بررسی کرده است که در زیر به مهمترین محورهای آن اشاره می شود.

    ** توسعه صادرات
    یکی از مهمترین اهدافی که اقتصاد مقاومتی دنبال می کند توسعه صادرات کشور است. در همین ارتباط، روزنامه ایران نوشت: صادرات غیرنفتی کشور در 11 ماه امسال به 38 میلیارد و 492 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.21 درصد افزایش داشته و نشان از تداوم تراز مثبت تجاری کشور است.
    به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان واردات ایران در 11 ماه امسال به 38 میلیارد و 415 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.47 درصد رشد داشته است. مازاد تراز تجاری ایران در این مدت به 77 میلیون دلار رسید که نشان می‌دهد تراز تجاری کشورمان همچنان مثبت است.
    بر پایه این گزارش، ارزش دلاری تجارت خارجی ایران در 11 ماه امسال در مجموع به 76 میلیارد و 907 میلیون دلار رسید که در مقایسه با پارسال 1.8 درصد رشد داشته و تجار ایرانی یک میلیارد و 371 میلیون دلار بیشتر از پارسال با سایر کشورها تجارت داشته اند؛ این به معنای بزرگ‌تر شدن تجارت خارجی ایران در این مدت است.
    بر این اساس، مجموع ارزش تجارت خارجی ایران در 11 ماه سال گذشته 75 میلیارد و 536 میلیون دلار بود.در این مدت میعانات گازی با 6 میلیارد و 571 میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادراتی کشورمان بود که 17.07 درصد از کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها