عصر خودرو

علاقه مندی یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در خوزستان

عصر بازار- هیاتی از شرکت چینی CREC در نشستی با استاندار خوزستان علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های عمرانی و زیربنایی خوزستان اعلام کرد.

علاقه مندی یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در خوزستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا, در این نشست که شامگاه شنبه در استانداری خوزستان برگزار شد شرکت چینی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های سدسازی و بهینه سازی آن، فرودگاه ، راه آهن و تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری ، مترو ، انرژی و آب و فاضلاب به روش اعتباریBOT و BLT اعلام کرد.
    این هیات سرمایه گذاری چینی آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد در ماه جاری اعلام کرد.
    در این نشست اعلام شد به تازگی دولت چین یک خط اعتباری 15میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران باز کرده و این شرکت چینی که سال گذشته میلادی 120میلیارد دلار سود کسب کرده قصد دارد با استفاده از این خط اعتباری ، نسبت به سرمایه گذاری در خوزستان اقدام کند.
    استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به فرصت های زیاد سرمایه گذاری در خوزستان گفت: استان خوزستان پس از تهران دومین رتبه را در تولید ناخالص ملی دارد و به عنوان قطب اصلی تولید انرژی ، نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد ، زمینه های زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.
    غلامرضا شریعتی افزود: پس از برجام بستر سرمایه گذاری خارجی در خوزستان به ویژه برای شرکت های چینی که در دوران تحریم ها همکاری نزدیکی با ایران داشتند فراهم شده است.
    وی پس از این نشست که معاونان امور عمرانی و سرمایه گذاری و اقتصادی استانداری نیز حضور داشتند گفت: نیروگاه دوم سد دز ، تجهیز 163هزار هکتار از زمین های خوزستان به سامانه های نوین آبیاری ، پتروشیمی اندیمشک ، آب و فاضلاب خوزستان و فرودگاه جدید اهواز از جمله مجموعه ها و فرصت ها برای سرمایه گذاری این شرکت چینی است.
    وی افزود: قرار است برای انعقاد قرارداد با این شرکت چینی و صدور مجوزهای قانونی از سوی شورای عالی اقتصاد نشستی با وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
    استاندار خوزستان گفت: با توجه به آمادگی بالای این شرکت چینی برای سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و عمرانی و تامین اعتباری طرح ها به صورت فاینانس ، امیدواریم طرح ها و فرصت هایی اقتصادی با سرمایه گذاری خارجی در خوزستان به سرانجام برسد.
    وی اظهارکرد: هم اکنون برخی شرکت های چینی در توسعه میادین نفتی مشترک غرب کارون و متروی اهواز مشارکت دارند.
    امسال شرکت هایی از چین ، آلمان ، فرانسه و ترکیه و برخی کشورهای آسیایی برای ارزیابی و امکان سنجی سرمایه گذاری به خوزستان سفر کردند.

    برچسب ها