عصر خودرو

یک پژوهشگر اقتصادی:

تثبیت قیمت ارز گامی مهم برای تقویت کالای ایرانی است

عصر بازار- یک پژوهشگر اقتصاد کشور گفت: تثبیت قیمت ارز گامی مهم و اساسی برای تقویت کالای ایرانی و سوق دادن جامعه به سمت مصرف این کالا است.

تثبیت قیمت ارز گامی مهم برای تقویت کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ,با بیان اینکه تثبیت قیمت ارز الزاماتی دارد که باید با رعایت آن به سمت تقویت و ترویج کالای ایرانی برای مصرف کننده داخلی رفت افزود: کنترل تورم و نقدینگی در بازار یکی از شرط های اصلی این حرکت مهم در اقتصاد کشور است.
    وی با بیان اینکه باید سیاست های مختلف اقتصادی را برای ترویج بازار داخلی و حمایت از تولید کننده آشتی داد اظهار کرد: باید در کنار تدوین سیاست های معقول و معتدل اقتصادی بر اساس علوم روز و مقبول تلاش کرد تا روی مولفه های دیگر فرهنگی، رسانه ای و سیاسی حمایت از کالای ایرانی متمرکز شد.
    این استاد دانشگاه با بیان اینکه تراز بازرگانی و تجاری ایران با کشورهایی که با ما تبادل اقتصادی گسترده دارند یکی از ضروریات توجه به ترویج محصول داخلی است افزود: باید به مصرف کننده کمک کنیم تا به سمت خرید کالای ایرانی برود و در واقع برای مصرف کننده مشوق ایجاد کنیم.
    توفیق با بیان اینکه علاوه بر مشوق های فرهنگی و ایجاد علاقمندی ملی به کالای ایرانی باید به دنبال اصلاح روش های اقتصادی برای ماندگار کردن کالای ایرانی در بازار حرکت کنیم ادامه داد: اگر بخواهیم بدون زمینه سازی اقتصادی و فراهم کردن شرایط بازار از ایرانی خرید کالای ایرانی را بخواهیم در واقع تکلیفی سخت از او خواسته ایم.
    وی با بیان اینکه نباید از مردم انتظار خرید کالای گران و بی کیفیت را داشته باشیم افزود: کالای ایرانی باید با توجه به مزیت هایی که مصرف کننده دنبال می کند در کنار کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خود را به بازار داخلی و حتی خارجی تحمیل کند.
    توفیق گفت: مردم در صورتی که کالای ایرانی به آنان احترام بگذارد از آن استقبال می کنند همانطور که در برخی کالاها می بینیم که کالای ایرانی از نظر قیمت و کیفیت مزیت دارد.
     خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را آغاز کرده است.
    مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
    براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.

    برچسب ها