عصر خودرو

بازگشت پرقدرت نفت آمریکا به بازار جهانی

عصر بازار- قیمت پایین نفت که باعث شده بود ،صنعت نفت آمریکا هزینه های خود را کاهش دهد،حالا با اوج گرفتن دوباره قیمت نفت درحال جبران است.

بازگشت پرقدرت نفت آمریکا به بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، با افزایش قیمت نفت، نفت شیل آمریکا دوباره برای رقابت با نفت اوپک وارد بازار شده است.

    سال گذشته که مدیران ارشد نفتی کشورها  در هوستن با یکدیگر دیدار کردند، وزیر نفت عربستان که کشورش بیشترین آسیب را کاهش قیمت نفت در بازار تحمل کرده بود، حرف های تندی در رابطه با حفاری های نفت شیل آمریکا ابراز کرد.

    علی النعمیی وزیر که کشورش بزرگترین صادرکننده نفت در دو دهه گذشته بوده،در آن گردهمایی گفته بود:«کاهش قیمت ها موجب بدهکار شدن تولیدکننده های نفت می شود.»

    طی سال گذشته پیش بینی های النعیمی درست از آب درآمد ؛حدود 100 دکل حفاری از سال 2015 ورشکسته شدند و شرکت هایی که ورشکسته نشدند،به ناچار به تعدیل نیرو و حتی تغییر مدیریت روی آوردند تا بتوانند با نفت 50 دلاری بسازند. هم اکنون اوپک به دنبال راه حلی برای تعمیر اقتصاد کشورها پس از افزایش مجدد قیمت نفت در بازار است.

    به گفته بن ون بردن؛ مدیر مسئول رویال داچ ، در حال حاضر تجارت شیل پس دوران سختی  مجددا رونق گرفته است.

    پس از گذشت دو سال  از روند کاهش قیمت نفت،که این کاهش از 100 دلار به 26 دلار رسید،در ماههای گذشته قیمت نفت مجددا روند صعودی به خود گرفته است. هم زمان با افزایش قبمت نفت در بازار، تعداد دکل های حفاری با افزایش 91 درصدی به 602 دکل ظرف 9 ماه رسیده است. این درحالی است تولیدات نفت این کشورنیز از تابستان بیش از 550 هزار بشکه در روز افزایش داشته و برای اولین بار به بیش از 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    از سویی شرکت های امریکایی حقوق سهامداران خود را به اندازه 10.5 میلیارد دلار افزایش داده اند و به نظر می رسد که سرمایه گذاری در نفت شیل امریکا افزایش پیدا کرده است. حالا برای صنعت نفت آمریکا که به نفت 100 دلاری وابسته بوده، سخت است که با نقت قیمت پایین تر سود آوری کند. ولی فعالان نفتی این کشور برنامه دارند با افزایش تولید بتوانند بازار سودآوری  برای شرکت های خود مهیا کنند.

    آخرین قیمت نفت در بازار نشان می دهد که  وست تگزاس اینترمدییت به  52.79 دلار در هر بشکه رسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو