عصر خودرو

طبق مصوبه مجلس در بودجه ۹۶

وزارت ارتباطات مجاز به اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای حمایت از پروژه‌های اشتغال‌آفرین شد

عصر بازار- نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۶ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه دادند ۱۴۰ میلیارد تومان برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین اختصاص دهد.

وزارت ارتباطات مجاز به اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای حمایت از پروژه‌های اشتغال‌آفرین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (شنبه) پارلمان و در جریان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96، بندهای ب و ج تبصره 19 ماده واحده این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

    به موجب مصوبه مجلس، یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال موضوع بند (الف) این تبصره، از محل اعتبار ردیف شماره 118- 550000 جدول شماره 9 این قانون تأمین می‌شود.

    طبق این مصوبه، آیین‌نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) این تبصره شامل نوع و شکل حمایت‌ها، میزان و مناطق مورد شمول، میزان تسهیلات، افراد حقیقی و حقوقی مشمول بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط حداکثر تا یک‌ماه پس از تصویب این قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

    همچنین در بند ج این تبصره به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک‌هزار و چهارصدمیلیارد (1.400.000.000.000) ریال از محل منابع داخلی خود و برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد کارور (اپراتور)های ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره‌شده براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت نمایند.

    نمایندگان در این مصوبه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد از طریق سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصی-عمومی داخلی و خارجی به منظور انجام پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی اقدام نماید. منابع مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری بخش دولتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و منابع داخلی شرکت‌های تابعه با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

    برچسب ها