عصر خودرو

گامی دیگر به سوی خودکفایی؛

ایران از واردات ٣ محصول پلیمری بی نیاز شد

عصر بازار- شرکت پلی پروپیلن جم با تکیه بر مهارت و دانش فنی بومی خود، برای نخستین بار در کشور، موفق به توسعه و تولید سه گرید جدید از خانواده کوپلیمرها شد.

ایران از واردات ٣ محصول پلیمری بی نیاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ,ایران از واردات ٣ محصول پلیمری بی نیاز شد  سه گرید تخصصی EPX-٣١٣۰ UVJampilen، Jampilen RPX-٣٤٥S و Jampilen EPX-٥٤٨T با تکیه بر مهارت و دانش فنی متخصصان شرکت پلی پروپیلن جم و به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور برای نخستین بار در کشور تولید شدند.

    گرید EPX-٣١٣۰UVJampilen که یک کوپلیمر ابرضربه پذیر است و برای تولید سپر خودرو و سایر قطعات که نیاز به ضربه پذیری بالا دارند، استفاده می شود؛ تولید این گرید گامی به سوی خودکفایی کشور در صنعت خودرو سازی است که سالانه از واردات گریدهای معادل و خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

    براساس این گزارش، گرید Jampilen RPX-٣٤٥S با خواص جریان پذیری، نوری و ظاهری ارتقا یافته، برای کاربرد ظروف شفاف تزریقی و بطری های تزریقی- دمشی طراحی شده است؛ این گرید نیاز مشتریانی را که جریان پذیری بالای مواد تزریقی برای کاهش زمان سیکل قالب گیری تزریقی برای آنها مهم است، برطرف می کند و خواص ظاهری مناسبی نیز برای محصولات آنها به ارمغان خواهد آورد.

    انتظار می‌رود که علاوه بر ارتقای کیفیت صنعت بسته بندی کشور با استفاده از گرید Jampilen RPX-٣٤٥S، رقابت پذیری این صنایع با کشورهای همجوار نیز ارتقا یابد.

    این گزارش می افزاید، گرید Jampilen EPX-٥٤٨T با جریان پذیری بسیار بالا برای کاربردهای ظروف دیواره نازک (TWIM/IML) به‎ویژه برای کاربردهای دمای منفی برای مشتریان توسعه یافته است. مصرف کنندگان این گرید می توانند کاهش ٢۰ درصدی فشار و زمان تزریق و افزایش ٢۰ درصدی میزان تولید را تجربه کنند.

    همچنین کاهش مصرف انرژی از دیگر مزایای استفاده از این گرید نسبت به گریدهای متداول در بازار کشور است. پیش از این مشتریان این گرید مجبور بودند که از گریدهای متداول در بازار با جریان پذیری پایین تر در ازای کاهش سرعت تولید استفاده کنند و یا با مشقات فراوان نسبت به واردات گریدهای مشابه از کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شمال شرقی اقدام کنند.

    شرکت پلی پروپیلن جم(JPPC) در سال ١٣٨٣ در منطقه آزاد انرژی پارس در عسلویه تأسیس شد. این شرکت تولیدکننده انواع گریدهای پلی‎پروپیلن با بالاترین کیفیت و با ظرفیت اسمی ٣۰۰ هزار تن در سال است.

    این شرکت قادر به تولید بیش از١٢۰ نوع از گریدهای پلی پروپیلن شامل هموپلیمر، کوپلیمر تصادفی، کوپلیمر ضربه پذیر(هتروفاز) و ترپلیمر با هدف پوشش تمامی کاربردهای پلی پروپیلن در بازار ایران و جهان است.

    برچسب ها