عصر خودرو

رئیس صندوق بین المللی پول:

اقتصاد جهان در وضعیت سخت و پیچیده‌ای قرار دارد

عصر بازار: رئیس صندوق بین المللی پول با بیان این که اقتصاد جهان در یک «موقعیت سخت و پیچیده» قرار دارد گفت: «از سیاستگذاران می خواهم برای مقابله با چالش های کنونی خط مشی های خود را به روز کنند.»

اقتصاد جهان در وضعیت سخت و پیچیده‌ای قرار دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «از سیاستگذاران می خواهم برای مقابله با چالش های کنونی خط مشی های خود را به روز کنند.»
    کریستین لاگارد که در آستانه نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که قرار است در روزهای 9 تا 11 اکتبر در لیمای پرو برگزار شود سخن می گفت افزود، اقتصاد جهان در یک «موقعیت سخت و پیچیده» قرار دارد.
    وی خاطرنشان کرد، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، کند شدن رشد اقتصادی چین، کاهش شدید رشد تجارت جهانی و افت قابل توجه قیمت کالاها از عوامل بروز فضای مبهم در سطح اقتصاد جهانی هستند.
    لاگارد گفت، بیش از 200 میلیون نفر در کل دنیا بیکارند، نابرابری درآمدی در حال افزایش است و وضعیت زنان از نظر دسترسی به فرصت های بازار کار و دستمزدها نامناسب است.
    «اما امروز پیام اصلی من این است: با اتخاذ سیاست های درست، رهبری قوی و همکاری جهانی، می توان این شرایط را مدیریت کرد.»
    لاگارد با اشاره به اینکه پیش بینی های صندوق از اقتصاد جهانی در هفته آینده منتشر خواهد شد هشدار داد که «رشد اقتصاد جهانی احتمالا امسال ضعیف تر از سال گذشته خواهد بود و در سال 2016 ما شاهد افزایش رشدی اندک خواهیم بود.»
    لاگارد گفت، خبر خوب، رشد نسبی اقتصادهای پیشرفته است، اما خبر نه چندان خوب این است که اقتصادهای نوظهور احتمالا شاهد پنجمین سال متوالی کاهش نرخ رشد خود خواهند بود. «اگر ما همه اینها را کنار هم بگذاریم، رشد اقتصاد جهانی را ناامید کننده و نا متوازن خواهیم یافت.»
    به گفته رئیس صندوق بین المللی پول، این چشم انداز تا حد زیادی متاثر از تغییرات مهم اقتصادی از جمله تغییر مدل رشد در چین و عادی شدن سیاست پولی آمریکاست که در حال ایجاد تاثیرات موج دار جهانی است.
    اما لاگارد تاکید کرد که این تغییرات «ضروری و در مسیر درست» هستند. این تغییرات برای چین، برای آمریکا و برای جهان مثبت هستند. «چالش بر سر این است که چگونه آنها به کارآمدترین و بدون اشکال ترین نحو ممکن مدیریت شوند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها