عصر خودرو

عضواتاق ایران:

مرکزهای مبادله انرژی، گاز و برق با کشورهای همسایه ایجاد کنیم

عصر بازار- عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار ایجاد مرکزهای مبادله انرژی با ۱۴ کشور همسایه و توسعه سرمایه گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی شد.

مرکزهای مبادله انرژی، گاز و برق با کشورهای همسایه ایجاد کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، «علی شمس اردکانی» امروز شنبه در سلسله نشست های تخصصی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و برجام در محل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه اظهار داشت: درمباحث امنیت ملی نیازمند تقویت توان داخلی هستیم که با توانایی ارائه محصول و ارزش افزوده میسر می شود.
    به گفته این مقام مسئول، امروز مبادله انرژی با همسایگان می تواند مبدل به مبادله قدرت شود و از این طریق به سودآوری دست یابیم.
    شمس اردکانی با اشاره به همسایگی ایران با 14 کشور، تصریح کرد: امکان تبادل انرژی با همه این کشورها وجود دارد، به طوری که بتوانیم ارتباطات انرژی مان را بر حسب فصول مختلف سال و عرض جغرافیایی تنظیم کنیم.
    رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران بطور نمونه به ظرفیت 30 هزار مگاواتی تبادل برق با همساگان جنوبی در فصل زمستان که اضافه بار برق در کشور وجود دارد، به عنوان یکی از ظرفیت ها یاد کرد.
    شمس اردکانی تاکید کرد، شبکه گاز در کشورهای اطراف و همسایه ایران نیز تقریبا کامل است و می توان با استفاده از این ظرفیت به فروش مقادیر اضافه گاز کشور پرداخت.
    وی تصریح کرد: اجرای این مهم علاوه بر اینکه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی است، توسعه و آبادانی کشور بویژه مناطق مرزی را به دنبال دارد.

    برچسب ها