عصر خودرو

موسسه «لبماردی لتر» پیش بینی کرد؛

بهای اونس تحت تاثیر دو عامل مهم

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اقتصادی موسسه معتبر بین المللی لبماردی لتر نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ماه های آینده تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ قرار خواهد داشت.

بهای اونس تحت تاثیر دو عامل مهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا پس از سخنرانی مهم دونالد ترامپ در کنگره آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و معاون وی استنلی فیشر هستند. نوسانات مربوط به ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر داشته است.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد. گرچه هنوز سیاست های ترامپ به روشنی مشخص نیست ولی او قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و میلیاردها دلار در زیرساخت های اقتصادی سرمایه گذاری نماید. البته اجرایی شدن این سیاست ها بستگی به تصویب نهایی کنگره خواهد داشت.

    به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس خواهد داشت. نشست آتی فدرال رزرو 14 و 15 مارس برگزار خواهد شد.

    بی شک مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا طی ماه های آینده نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود. سخنرانی یلن در روز جمعه می تواند تاثیر زیادی بر چشم انداز نرخ بهره آمریکا داشته باشد. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به مرز 80 درصد رسیده است.

    به نظر می رسد نرخ بهره واقعی آمریکا طی ماه های آینده می تواند مسیر قیمت جهانی طلا را روشن کند. وضعیت نرخ تورم آمریکا در این بین کاملا تعیین کننده خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اجرای سیاست های مالی ترامپ طی ماه های آینده موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

    نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی آمریکا و اروپا نیز عامل مهمی در تعیین قیمت جهانی طلا خواهد بود. انتخابات مهم اروپا در پیش است و پیروزی راست گرایان افراطی در هلند و فرانسه می تواند تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را به طور چشمگیری افزایش دهد.

    برچسب ها