عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

مذاکرات ۸۵ میلیارد دلاری با شرکت‌های نفتی بعد از برجام

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از در جریان بودن حدود ٨٥میلیارد دلار مذاکره در حوزه های نفتی خبر داد و درمورد اظهار نظر توتال درمورد ادامه همکاری با ایران منوط به تصمیم ترامپ گفت: ما از توتال دلخور نیستیم.

مذاکرات ۸۵ میلیارد دلاری با شرکت‌های نفتی بعد از برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیر حسین زمانی نیا در کنفرانس علمی_پژوهشی برجام و اقتصاد مقاومتی با تاکید براینکه درمورد برجام در وزارت نفت و چهار زیرمجموعه این وزارت خانه هیچگونه سیاه نمایی وجود ندارد،اظهار کرد:درحال مذاکره ٢٥قرارداد هستیم که اگر منجر به عقد قرارداد شود بیش از 80 میلیارد دلار و حدود 85 میلیارد دلار ارزش دارد.

    وی با بیان اینکه در فضای ایجاد شده بعد از برجام، صادرات نفت خام دو برابر شده است، گفت: بالغ بر ٣٤میلیارد دلار در سال 95، عواید نفت و میعانات بوده است. در ماه های آخر سال 95، دو میلیون و 639 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کردیم و ارزش مذاکرات جاری حدود ٨٥ میلیارد دلار است.

    از توتال دلخور نیستیم

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به همکاری توتال با ایران توضیح داد: توتال اعلام کرد منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است، ما توتال را درک میکنیم. آن ها می خواهند 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند، ما از توتال دلخور نیستیم، البته آن ها از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از 20 میلیون دلار هزینه کردند و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.

    زمانی نیا در ادامه با تاکید بر اینکه ایران گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده دارد نیست، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید گفت ما گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده داریم نیستیم و این مراوده به خاطر ارزش افزوده است.

    برچسب ها