عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

سقوط ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا

عصر بازار- طلادر معاملات روز گذشته (۲ مارس ۲۰۱۷) ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا سقوط کرد که ناشی از تقویت ایندکس دلار بوده و امروز نیز این روند ادامه داشته است.

سقوط ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب امروز بازارهای جهانی به همراه سایر فلزات اساسی و باارزش شاهد ریزش قیمت طلا بود.

    اونس امروز افت 1.5 درصدی را تجربه کرد و دلیل اصلی این کاهش مربوط به رشد ایندکس دلار و رسیدن آن به بالاترین سطح 2 ماه گذشته است که ناشی از افزایش احتمال رشد 0.25 درصدی نرخ بهره دلار در نشست فدرال رزرو آمریکا طی 12 روز دیگر است.

    همزمان با رشد احتمال افزایش نرخ بهره دلار، سهامداران غولهای طلای دنیا در حال فروش و فرار از این بازار هستند. دیروز نیز ارزش سهام این شرکتها بعضا تا 5 دصد در بازار نیویورک سقوط کرد و به نظر می رسد این روند ادامه دار است.

    پیش بینی ها نشان می دهد که تا 12 روز آینده شاهد نوسانات کاهشی ارزش طلا خواهیم بود، البته اگر شاخص VIX بورس نیویورک افزایش یافته (ناپایداری = خروج سهامداران از بازار ) و یا به هردلیل فدرال رزرو از رشد بهره دلار در نشست آتی صرف نظر کند، طلا یک پرواز جدی را شاهد خواهد بود.

    وضعیت سهام طلای غول های دنیا

    برچسب ها