عصر خودرو

استقبال قابل توجه از اسنپ چپ در بورس نیویورک

عصر بازار- اسنپ چت که برای نخستین بار پس از عرضه اولیه، معاملات خود را در بورس نیویورک آغاز کرده بود، با افزایش چشمگیر قیمت سهام همراه شد.

استقبال قابل توجه از اسنپ چپ در بورس نیویورک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، اسنپ چت که چندی پیش با عرضه اولیه موفق خود توانست 3.4 میلیارد دلار تأمین مالی کند، نخستین روز معاملاتی رسمی خود را با رشد قیمت به پایان رساند.

    بر اساس این گزارش، سرویس ارسال و دریافت تصاویر اسنپ چپ که بیشتر مخاطبان آن در رده های سنی 18 تا 24 سال هستند توانسته تا به حال 161 میلیون کاربر را به خود جذب کند.

    این در حالی است که، هر سهم این شرکت در عرضه اولیه به 17 دلار معامله شد و بیش از پیش بینی کارشناسان مورد استقبال قرار گرفت.

    سرمایه این شرکت 24 میلیارد دلار تخمین زده شده است و در واقع نسبت به سرمایه شرکت توئیتر، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بازار آمریکا، دوبرابر بزرگتر است.

    به نظر می رسد اسنپ چپ، ثروتمندترین شرکت تکنولوژی در آمریکا پس از فیسبوک است.

    کارشناسان پبش بینی می کردند که هر سهم اسنپ در روز عرضه اولیه بین 14 تا 16 دلار معامله شود در حالی که قیمت هر سهم اسنپ با افزایش تقاضا به 17 دلار رسید. قیمت سهم این شرکت در آخرین روز معاملاتی با رشد 3.8 درصدی همراه شد .

    اسنپ‌چت، یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص پلتفرم موبایل از شرکت اسنپ ‌اینک است که توسط ایوان اشپیگلو بابی مورفی از دانشجویان دانشگاه استنفورد توسعه داده شده است.

    با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه و آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند.

    این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً "Snapss" نامیده می‌شوند. کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند.

    پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند. از ماه نوامبر 2013 این محدوده زمانی می‌تواند بین 1 تا 10 ثانیه انتخاب شود.

    در اواخر سال 2015 میلادی اسنپ چت بالاترین طبقه یکی از برج‌های بلوار Abbot Kinney در ونیز، لس‌آنجلس را با قراردادی 5 ساله با مبلغ 25 هزار دلار در ماه به تصاحب خود درآورد.

    برچسب ها